Atarax varje dag.
Är det farlig att ta atarax varje dag? Kan man bli beroende? Jag sover så bra när jag tar dom.
Är det farlig att ta atarax varje dag? Kan man bli beroende? Jag sover så bra när jag tar dom.
Jag äter 150mg/dygn och jag är inte beroende av dom. Tyvärr har jag i princip ingen effekt alls av dom och jag äter dom också för sömnen.
I början när mitt barn fick sin medicin passade vi på att googla Atarax, hamnade på Flashback där var det en som tydligen hade för vana att ta 30-40 Atarax om dagen eller per tillfälle. Vad hen gick på i vanliga fall vet jag inte och om det gav några skador men klarar du dig på en Atarax till kvällen så är det nog ingen fara alls.
Atarax - http://genericmedstonorth.com/?wm=11492&tr=8027 Jag har mottagit beställningen och den kom i tid och pillerna fungerar jättebra.
Som sagt ovan, Atarax är inte beroendeframkallande (fysiskt) men det kan såklart bli så man blir beroende såtillvida att man inte tror sig klara av saker utan dem (alltså ångestframkallande situationer.
Har själv tyvärr fått gå över till Benzodiazepider, dvs Oxacand (sobril) och Imovane. Lugnande respektive insomnings.
Benzo är narkotikaklassad och utsättningen väldigt jobbig (säger de som vet)
Men i vissa riktigt svåra sjukdomslägen så behövs de. Atarax är som sockerpiller för mig tyvärr
Du blir inte beroende, men har du så stora besvär så är antidepressiva bättre.
Vad är beroende? Om jag inte har Atarax så tar det 1-3 dgr sen mår jag jättedåligt. Jag har fått dom utskrivna för att kunna somna!
Propavan kan du fråga din läkare om.
Det är inte narkotikaklassat och man blir trött efter ett par timmar.
Ska du lägga dig kl 22 så ta 1 eller 2 kl 20.
Däremot så blir åtminstone jag, men tror det är vanligt, seg och trött på morgonen och förmiddagen dan efter.
Men funkar bra och sover som en stock!
www.1177.se/Stockholm/Fakta-och-rad/Lakemedel-A-O/Propavan/
Nu står det 30-60 minuter här men när jag var inlagd på sjukhuset sa de 2 timmar.
Det stämde på mig men är nog olika beroende på hur trött man är innan kanske.