• lilla ru

Är det någon som har köpt, eller tänkt köpa, IKEAs Nilsby beddsoffa?

Hej hej!

Är det någon som har köpt denna Nilsby beddsoffa: www.ikea.se/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay&storeId=2&productId=40867&langId=-11&parentCats=10114*10158

??? Några erfarenheter av den? Jag vet den ser hård och stel ut, men med stora mjuka dunkuddar + en vit fårskinnsfäll tror jag det blir mysigt.

Jag ska ha en vit Tullstad fåtölj www.ikea.se/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay&storeId=2&productId=11061&langId=-11&parentCats=10114*10292 med röd mysig kudde i, och en vit Fotö www.ikea.se/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay&storeId=2&productId=11041&langId=-11&parentCats=10114*10293 fotpall till.

/Liten Ru i flyttartagen

• Svar på tråden Är det någon som har köpt, eller tänkt köpa, IKEAs Nilsby beddsoffa?
  • KorElleBelle

Snygg soffa! Men själv tycker jag att det viktigaste med bäddsoffor är att de är sköna att både sitta i och sova i. Så släng dig i soffan och känn efter!
    Annars tycker jag det låter snyggt med rött och vitt så där som du tänkt, har själv en vit soffa som jag och min man befarar inte kommer vara vit länge till nu när Ellinor har kommit!
    Det är snyggt men JÄVLIGT opraktiskt.

• lilla ru

mmm... kravet om man har en vit soffa är ju att man kan ta av och tvätta klädseln. Men aja-baja för rödvin ;)

• Anknys

Jag har själv en Tullstad fåtölj och den står just nu i sovrummet med värsta klädberget på... Vi använder den inte för den är så hård och obekväm. Man sitter inte gärna i en sån fåtölj i två timmar och kollar på film... *Bara ett litet tips...*
    Soffan tycker jag är jättefin!! *Vill också ha!!* Men som ElleBelle säger... Testa den innan så den är bekväm!!

Stort lycka till!!

Kram Anki

• lilla ru

hmmm... har ni något tips på en annan snugg och billig fåtölj som jag kan ha med Nilsby soffa? (fåtöljen kan jag tänka mig i vitt, ljusbeige, eller röd - om det är samma röda som soffan, vill säga. )

• lilla ru

... fast Tomelillan är lite för "rund" tycker jag. Fast, det klart, det är ju Tullstad också.

• lilla ru

Nu har jag varit på IKEA och provsuttit alla sofforna! Nilsby beddsoffan var aningen hård, och djup att sitta i. Men min smarta vän (!!!) kom på att man kan sy stora 45x45 cm ryggkuddar i Klippan-soffans röda överdrag! Det är samma färg, och det överdraget kostar 550 kr, och kuddarna (om man köper färdiga att stoppa i fodralen) kostar 69 kr /st. Så det blir att sy 4 st ryggkuddar till en Nilsby beddsoffa Och en fårskinnsfäll och ett par mindre ljusa/vita kuddar. DÅ blir Nilsby siktigt bra.

Till Nilsby beddsoffa ska jag ha en Tomelilla fotölj i vitt + en fotö fotpall i vitt också.

Jag blev kär i Tomelillas tre-sits-bedsoffa! Men det blir ett par tusenlappar mer än jag hade räknat med. Får se hur det fungerar om jag tar det på avbetalning. Tomelillas 3-sits-bedd + fåtölj+fotpall skulle kosta ca 9000. Annars landar det på ca 6500 (jag hade tänkt mig kring 5000-6000 först)

Det kommer bli så snyggt, hoppas jag! Nu är det bara att köpa "tyget" och kuddarna så jag kan sy ryggkuddar till Nilsby.

• Katja77

Har du flyttat in i nya lägenheten nu? hur går det för dig med inredningen? *nyfiken*

Svar på tråden Är det någon som har köpt, eller tänkt köpa, IKEAs Nilsby beddsoffa?