• poirot

Agatha Christie

Även jag måste ju få göra en Quiz!  

Från vissa är en förolämpning den bästa komplimang man kan få!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 08:40
    Det verkar som att rätt alternativ inte finns med på sista frågan och då är det ju inte så lätt att gissa rätt!
    Sorry
    Quiz
    Du måste logga in för att besvara ett quiz.
  • Svar på tråden Agatha Christie
  • Kazeer

Är det verkligen mässlingen som spelar en stor roll i "Spegeln sprack från kant till kant"? Jag hade för mig att det var röda hund... Men mitt minne spelar mig spratt numera.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • poirot
    Kazeer skrev 2011-05-07 08:30:04 följande:
    Är det verkligen mässlingen som spelar en stor roll i "Spegeln sprack från kant till kant"? Jag hade för mig att det var röda hund... Men mitt minne spelar mig spratt numera.
    Nu blir jag osäker! (fast båda nämns iallafall) 
  • poirot

Ju mer jag tänker på det desto mer rätt misstänker jag att du har ... fanken! 

• FarbrorKanin

Vilket trevligt initiativ! Tror bestämt jag får leta upp någon gammal Agatha på vinden. Hade bara 2 rätt så man får väl läsa på.

• Kazeer

Jag kollade bl a på Wikipedia och där står det att Heathers sjukdom var German measles och det är väl röda hund.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • poirot
    Kazeer skrev 2011-05-07 08:40:03 följande:
    Jag kollade bl a på Wikipedia och där står det att Heathers sjukdom var German measles och det är väl röda hund.
    Jepp, jag googlade på symptom nu ... jag som var så säker!  
  • Kazeer
    poirot skrev 2011-05-07 08:41:43 följande:
    Jepp, jag googlade på symptom nu ... jag som var så säker!  
    Shit happens

Det var i övrigt en klurig quiz. Jag har läst Agatha Christie i massor men lyckades bara få ihop 4 rätt.
  • poirot

Så jag har inte valt för uppenbara andra alternativ iallafall  

• poirot

Hmm ... det hade varit kul att kunna se vad folk svara rätt och fel på! 

Svar på tråden Agatha Christie