Inlägg från: Kazeer |Visa alla inlägg
  • Kazeer

Agatha Christie

Är det verkligen mässlingen som spelar en stor roll i "Spegeln sprack från kant till kant"? Jag hade för mig att det var röda hund... Men mitt minne spelar mig spratt numera.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Kazeer

Jag kollade bl a på Wikipedia och där står det att Heathers sjukdom var German measles och det är väl röda hund.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Kazeer
    poirot skrev 2011-05-07 08:41:43 följande:
    Jepp, jag googlade på symptom nu ... jag som var så säker!  
    Shit happens

Det var i övrigt en klurig quiz. Jag har läst Agatha Christie i massor men lyckades bara få ihop 4 rätt.
  • Kazeer
    poirot skrev 2011-05-07 09:56:30 följande:
    Även om jag gissar att Agatha Christies gästspel i sciencefictionungdomsserier inte är helt välkänt! 
    Den frågan fick jag chansa vilt på. Och chansningen gick inte hem.
Svar på tråden Agatha Christie