Huvudvärk varje dag i tre veckor sedan förlossningen :-(
Jag är nybliven 2barns-mamma. Yngsta dottern föddes för tre veckor sedan och äldsta dottern är 2. Allt har funkat bra sedan förlossningen. Ingen syskonavundsjuka, lugn bebis och min 2åring lyder mig t o m bättre nu jämfört med under graviditeten. jag upplever även att jag har mer kraft och energi nu jämfört med när jag var höggravid och har en helt annan ork.
MEN- jag har haft huvudvärk VARJE dag sedan jag kom hem från sjukhuset. Inte hela tiden men av och till lätt värk över tinningarna både dag och natt. Jag har bara behövt ta Panodil en gång. Med andra ord är det ingen stark huvudvärk. Men den finns där och jag är lite oroad över den, för jag är annars ingen "huvudvärksmänniska! Jag har typ ALDRIG huvudvärk annars. Jag har kollat mitt blodtryck och det är "lågt och bra". Har inte heller synstörningar eller yrsel eller så.
Jag antar att jag för tillfället är mer stressad än vad jag vill erkänna. Man sover ju dåligt, hinner knappt äta, dricker väl för lite, konstant liv och ljud i omgivningen mm. Jag har även ett visst duktighetsbehov och städar och städar och håller på. Jag tycker dock att det är kul att städa och ha det fint. Jag tycker inte det är en belastning, snarare avkopplande. Men det blir ju samtidgt "mer att göra". 2-åringen är hemma med mig på dagarna, men vi har privat dagis 2 dagar i veckan ungefär (bor utomlands).
Någon mer som har huvudvärk efter förlossningen?
Vet någon om det finns något samband mellan hormonomställningar mm och huvudvärk?