Ska sambolivet vara så här?
Har varit tillsammans med min sambo i snart 6 år och vet inte vad jag känner längre. Nu har han varit bortrest i tre veckor och kommer hem idag och det känns nästan som det kan kvitta.
Vet inte var eller när det gick fel, men det känns som om jag förvandlats till en tråkig nucka med honom.
När vi träffades tyckte jag att han var rolig och lite smågalen och framförallt galen i mig. Vi hade ett bra sexliv i ca ett år sedan tvärdog det och jag har väl bara accepterat det. Har försökt att prata med honom flertalet tillfällen om att det inte är normalt att ha en snabbis en gång i månaden om inte mindre. Jag har förklarat hur jag vill ha det men det blev aldrig bättre.
Jag har försökt att intala mig själv att jag har en riktigt bra kompis då vi skämtar och skrattar ihop och kanske de flesta förhållandena är så här. Men jag kan väl inte vara tillsammans med någon jag inte känner mig direkt attraherad av längre. Nu vill jag inte ens ha sex för jag vet hur tråkigt sexet är.
Våra helger är alltid väldigt tråkiga. Han sitter vid en dator i princip hela helgen, kanske tar vi en promenad för att roa oss men det är också allt. Han jobbar borta hela veckorna sen kommer han hem på helgerna.
Jag bor i en stad dit jag är inflyttad och känner inte direkt många så en av orsakerna till att jag stannar kan nog vara att jag känner att jag kommer att bli väldigt ensam.
Så en liten fråga till alla som har sambos och är gifta sen ett tag tillbaka. Blir all kärlek bara vänskap tillslut? Min sambo är en jätte bra kille men attraktionen är bortblåst.