• fair

89:or som är gravida! :)

Här samlas vi som hållit till i tråden 89:or som vill plussa :)

Vi pratar om allt mellan himmel och jord och självklart om våra graviiditeter och allt som hör till.
    Skriv gärna in er på BF- listan!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 19:32
    Självklart är ju även dem som inte hållit till i gamla tråden också välkomna!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-27 21:11
    BF- listan: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59712156.html

Våra magbilder och UL bilder: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59712086.html

• Svar på tråden 89:or som är gravida! :)
  • Maajsi

Jo, men det är väl mest från de som redan  fått :) jag ska lägga dit lite bilder. Har en från v. 11 och tog en idag också :)

• viplanerar09

Roligt med så många nya graviditeter och ett stort grattis till er. Så spännande!

Här hemma rullar livet på bara bra som tvåbarnsmamma. Ossian beundrar verkligen sin lillebror och märken ingen större skillnad på honom. Nästan så att han blivit lugnare. Fast istället blivit mer frågvis och ordet mamma får man höra rätt ofta numera. Det är mamma till allt. Han tar verkligen hand om sin lillebror och vill gärna ha honom nära och ibland förstår han inte riktigt att lillebror också måste sova, helst på morgonen då han inte alls gillar att lillebror sover i sovrummet utan vill att han ska vara med oss i soffan!! 

Vi har heller inte kunnat få en lugnare bebis än Valter och jag är mer än glad för det. Sömn är a och o, helst när man har två att ta hand om. I för några dagar sedan blev Valter 2,5månad. Så om mindre än två veckor blir det att få sin första spruta.     

Önskar all lycka till er!  

• Aalt0

Okej :)

Har haft det skitjobbigt med migrän dom senaste 2 veckorna, det tar ju bort lite av lyckan att vänta barn men hoppas att det blir bättre snart!
    Det var inte så längesen jag sa till jobbet att jag är gravid och idag liksom en dag förra veckan har jag fått vara hemma pga migränen, tycker det är så pinsamt att vara hemma. Vill inte att dom ska tro "Hon kommer säkert vara sjuk ofta nu" och anställa en ny. Jobbigt det där alltså :(   

• Maajsi

Ja, här är man ju så himla lat. Kom på nu att jag lovat att stoppa upp en bild, men har inte orkat ladda upp batterierna till kameran :P haha. Men jag ska ta tag i det. Misstänker UVI. Får veta om det är det hos bm på måndag. Har så ont i rygg å mage å får knappt ut nå.

• Aalt0

Usch vad jobbigt Maajsi! UVI är bland det värsta som finns Rynkar på näsan

Välkommen Gabriella89! Har du några grav. symptom? Glad

• Gabriella89
    Aalt0 skrev 2012-06-03 09:32:49 följande:
    Usch vad jobbigt Maajsi! UVI är bland det värsta som finns Rynkar på näsan

Välkommen Gabriella89! Har du några grav. symptom? Glad
     Tack! :)

Jag tror jag fick dedära sticket (nu tog det sticket). Ömmar och molar nere i magen / ljumskarna. Men har BIM om 10 dagar så det är ju i tidiagste laget! Men jag vet inte, jag bara "känner det" :)
  • Aalt0
    Gabriella89 skrev 2012-06-03 19:58:59 följande:
     Tack! :)

Jag tror jag fick dedära sticket (nu tog det sticket). Ömmar och molar nere i magen / ljumskarna. Men har BIM om 10 dagar så det är ju i tidiagste laget! Men jag vet inte, jag bara "känner det" :)
    Okej, då håller jag tummarna för dig :)) {#emotions_dlg.flower}
  • Maajsi

Det var ingen uvi. Men eftersom det är 3e gravdiiteten för mig så krävs det vväl inte lika mycket för att jag ska känna mig "full" och få ont. Kroppen känner igen det bättre denna gång och därför får jag smärta. Det är ju inte lika mycket plats för blåsan då både blåsa, tarmar och livmoder "bråkar" om platsen. Bara jobbigt att det bara hinner gå max en halvtimme så är man "full" igen och får ont, trots att det knappt är något. Men det var iaf vad bm sa till mig,

• Aalt0
    Maajsi skrev 2012-06-04 14:36:12 följande:
    Det var ingen uvi. Men eftersom det är 3e gravdiiteten för mig så krävs det vväl inte lika mycket för att jag ska känna mig "full" och få ont. Kroppen känner igen det bättre denna gång och därför får jag smärta. Det är ju inte lika mycket plats för blåsan då både blåsa, tarmar och livmoder "bråkar" om platsen. Bara jobbigt att det bara hinner gå max en halvtimme så är man "full" igen och får ont, trots att det knappt är något. Men det var iaf vad bm sa till mig,
    Åh fy vad jobbigt för dig Rynkar på näsan {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden 89:or som är gravida! :)