• Röllekan

På vilken tid springer ni milen?

På vilken tid springer ni milen? Vilket är ert mål? Mitt mål 45minuter till tjejmilen, sprang 52 i dag, samtidigt som vi babblade mest hela vägen. Har inte mätt tiden innan, men skall börja göra det nu. 

• Svar på tråden På vilken tid springer ni milen?
  • Magnux

Under 50 minuter kan anses som elitmotionär. Under 45 är riktigt bra. Så här i början av säsongen ligger jag på drygt 50, men rälnar med att komma under 50 minuter under sommaren. Med målmedveten träning efter ett lämpligt program är 45 minuter säkert ett realstiskt mål.

• mde

Hehe jag siktar på att springa tjejmilen på 50 minuter, är anmäld till tidtagningsgruppen.

MEN, sen blev jag gravid och ska föda nu närsomhellst så det kommer bli riiiiktigt tufft att klara av det.. men målet 50 min i alla fall. Nöjd om jag fixar 60.

• Den obotliga pessimisten

När jag sprang klarade jag det aldrig på mindre än 60, hade bäl 65 som bäst tror jag. Men jag var aldrig den som sprang snabbt, det var ju så jobbigt! Tungan ute

• Gladskit

Jag brukar ligga precis runt timmen.
    Fast nu har jag träningsförbud helt i 6v och sedan löpningsförbud i 6mån så jag klättrar på väggarna rent ut sagt!! Bara 2v kvar tills jag får börja röra på mig med powerwalks och cykling men att inte så springa förrän i oktober känns hemskt!

Så kör hårt ni som kan och får!!
    Själv vill jag gå och dö varje morgon när jag vaknar och solen skiner och det hade varit perfekt med en löprunda

• Snillis2

Nu var det ett år sedan jag sprang nåt öht men den bästa tiden jag sprungit på är ganska exakt 50. Sprang på 52 ett lopp när jag precis hade haft benhinneinflammation under en längre tid.

• Adoniram

Amatömotionist här. Har enbart sprunget milen 3 gånger. Bästa resultatet på 53 min och sämsta på 65 min (USA, 40grader varmt, ingen skugge = rent helvete)

• GrönaDruvan

När jag springer Gbg varvet springer jag milen på 1 timme. Försöker hålla jämnt tempo hela vägen.

• Johan75

Brukade springa milen på mellan 50 och 55 minuter och har väl ett personbästa på ca 47 minuter. Nu har jag lagt om min löpstil och bytt skor. Springer sedan årsskiftet framfotalöpning (eller barfotalöpning fast med skor) och mina vader tröttnar än så länge vid ca 5 km. Däremot är det konstigt nog sjukt mycket roligare att springa på det viset, i alla fall för mig.

Behold, i come as a thief.
  • Röllekan
    Johan75 skrev 2011-05-14 12:18:23 följande:
    Brukade springa milen på mellan 50 och 55 minuter och har väl ett personbästa på ca 47 minuter. Nu har jag lagt om min löpstil och bytt skor. Springer sedan årsskiftet framfotalöpning (eller barfotalöpning fast med skor) och mina vader tröttnar än så länge vid ca 5 km. Däremot är det konstigt nog sjukt mycket roligare att springa på det viset, i alla fall för mig.
    På vilket sätt känns det roligare? Mer känsla..? Varför har du bytt löpstil? Man borde jobba mer mångsidigt med löpningen, så att man inte står och harvar i samma spår, som man så lätt gör..
  • Johan75
    Röllekan skrev 2011-05-18 03:48:14 följande:
    På vilket sätt känns det roligare? Mer känsla..? Varför har du bytt löpstil? Man borde jobba mer mångsidigt med löpningen, så att man inte står och harvar i samma spår, som man så lätt gör..
    Svårt att förklara - men kanske är det närheten och kontakten med marken som gör det roligare. Jag känner mig mycket "lättare" på foten samtidigt som jag är långt ifrån att kllara de distanser som jag gjorde tidigare. Jag bytte tiil barfotalöpning/framfotalöpning för att jag läste om det och ville pröva. Mycket av vad som skrivs av människor som anammat detta har just med ökad kännsla och ökad glädje att göra och jag kände att jag behövde någonting som gjorde löpningen roligare.

Jag har även helt slutat att ta tid på mina löprundor och helt uteslutit pulsklockor och liknande, just eftersom detta "mätande" hade en tendens till att göra springadet tråkigt för mig.

Men det tar tid - klarar som sagt max ca 5 kilomerer efter nästan fyra månader och räknar med att jag inte springer minlen igen innan tidigast i höst.
    Behold, i come as a thief.
Svar på tråden På vilken tid springer ni milen?