Halsont, äcklig bild, behöver hjälp!
BILD 1 taget två dagar in i sjukdomen
Min hals svullna upp och blev röd. Jag fick ont och hade massa vitgråa prickar. Ett snabbtest uteslöt strep a bakterier. Blodeprovet visade inget konstigt så jag fick åka hem. Jag hade då varit sjuk i två dagar.
BILD 2 taget sexton dagar in i sjukdomen
Min hals är nu värre och på vänster sida (ifrån vad vi ser på bilden) har jag fått blåsor. Min uvula (gomspene) är mer svullen och jag har fortfarande vitgråa prickar, syns inte lika väl då dom trillar ur och nya kommer men dom finns där! Jag har mer ont och svårt att svälja. Jag har fått petekier (blödningar under huden) i gommen.
Jag är extremt trött, det finns inga ord inom det svenska språket som kan beskriva hur trött jag är. Jag har varit trött sedan två dagar innan jag blev sjuk (18 dagar nu). Jag har ingen feber. Är inte det konstigt? Kan man vara sjuk utan feber när det rör sig om bakterier/virus som ger så mycket smärta/symtom?
Jag vill tillägga att jag varit akutsjuk det senaste året utan feber. Bihåleinflammation, livmoderinfektion samt en halssfluss. Min doktor sa att jag MÅSTE ha haft feber vid alla dessa sjukdomar, men inte märkt det. Men jag tar min temp några grr per dag (vid sjukdom) så jag vet att jag inte haft feber.
Så mina frågor:
Vad kan felet vara på min hals, ska jag lägga det åt sidan och bara låta det läka fast jag blir värre?
Kan man vara sjuk utan feber eller har jag haft feber utan att veta om det?
VILL tillägga att jag är mycket rödare i verkligheten, men det fångades inte så väl med min mobilcam. Ser normalröd ut på bilderna, men det är jag inte! Jag är ilsker röd på bild 2 men det syns inte så bra!