• Smultron81

avslaget!

Fick barn för 5 veckor sen. Mitt avslag har vart jättelite nu i en 2 veckor. Nu helt plötsligt sen nån dag har jag börjat blöda klarrött o kommer mycket som vid mens. Känner mig uppsvullen i magen med. Kommer inte ihåg att jag hade så här med dem andra barnen. Är det normalt att det blir så?

• Svar på tråden avslaget!
  • lokisse

kan ju vara din mens.

Nej det tror jag inte!
  • Pia och Elna

Jag hade att det mattades av och sen började om också vet faktiskt inte om det var mensen eller avslaget. Kollade det aldrig men mensen kom igång tidigt dock väldigt oregelbunden.

• fridaas

Så har jag det med, funderar oxå på om det är avslag eller om det är mensen som är tillbaka, hur ska man veta det? Skäms är mitt första barn..

• Kya

när jag frågade på gyn så sa de att det är inte mens, om det inte har dröjt minst två veckor mellan blödningarna. alltså ska man vara helt torr i typ 14 dagar för att det ska vara mens, annars är det avslaget. det är inte ovanligt att avslaget kan öka igen på slutet.

F och L, mina stjärnor :)
  • lokisse
    Kya skrev 2011-05-10 18:34:12 följande:

när jag frågade på gyn så sa de att det är inte mens, om det inte har dröjt minst två veckor mellan blödningarna. alltså ska man vara helt torr i typ 14 dagar för att det ska vara mens, annars är det avslaget. det är inte ovanligt att avslaget kan öka igen på slutet.

fast man kan ha ägglossning under avslaget sa det stämmer inte
    Nej det tror jag inte!
  • Kya
    lokisse skrev 2011-05-10 18:55:17 följande:
    fast man kan ha ägglossning under avslaget sa det stämmer inte
    som sagt, det jag hört från professionella är att man inte kan ha det. man ha äl direkt efter avslutad avslag, men inte under tiden. dessutom att det är ovanligt med ägglossning före första mensen.
    F och L, mina stjärnor :)
  • lokisse
    Kya skrev 2011-05-10 18:57:20 följande:
    som sagt, det jag hört från professionella är att man inte kan ha det. man ha äl direkt efter avslutad avslag, men inte under tiden. dessutom att det är ovanligt med ägglossning före första mensen.
    mqan kan ha äl direkt efter förlossningen. och första mänsen är tva veckor efter första ägglosningen sa da har nagon antingen förklarat fel eller gett felaktig info.
    Nej det tror jag inte!
Svar på tråden avslaget!