HJÄLP med litet tonårsrum
Hej!
Jag behöver hjälp till min tonårsdotters rum. Jag vet att hon är tjej och att det hör lite till åldern men fy fan vad skitigt och stökigt det är där inne. Hon lägger ALDRIG ut tvätt i tvättkorgarna inte ens när hon ha rlsut på unerkläder och strumpor. Sen ha rhon en lia stor hög kläder i sängen som hon endast provat men som är rena och det är väl egentligen ok om det inte vore för resten av rummet.....
Vi har många barn och bor i en liten hyresrätt eftesom vi inte har en chans att ta huslån så rummen är små. Barnen fick välja mellan att dela rum eller ha väldigt små, avdelade rum. De valde det senare.
Rummet är väldigt smalt och längst ner på ena kortändan så att säga finns ett fönster.. Dörren är i andra änden av rummet men alldeles i anslutning till den andra kortväggen. Hon gillar färgen på sina väggar så den är inget problem(vinröd blomtapet på ena kortsidan och resten grå).
Rummet är i dagsläget möblerat så att hon har en resårkärna direkt innanför dörren. I fotändan av den en lådhurts med en tv på och på väggen ovanför en ikeahylla med 6 små fack med korgar i för förvaring. Sen är det ett mellanrum och därefter en lackhylla med 6 fack(står på högant) och bredvid den(på kortsidan vid fönstret) en fåtölj. Inget mer får plats i rummet.
Rummet är rensat på saker hon inte använder men hur an man göra för att det ska bli lättare att hålla NÅGORLUNDA ordning i ett så litet rum? Alla tips tages emot väldigt tacksamt!