• Poena

Vad har ni i sittdelen på sommaren? Åkpåse? Till 5-6 månaders..

Vår son är 5 månader och ganska lång (70 cm) så han har snart växt ur liggdelen på vår vagn, en Emmaljunga City Cross. Tänkte därför sätta på sittdelen snart. Men vad har man i sittdelen? Åkpåse? Även om det är sommar snart kan det ju vara blåsigt, regnigt och busväder vissa dagar.

När jag bad om råd på Babyproffsen tyckte de att en fleecefilt räckte, men det känns bara som att han kommer sparka av sig den. De flesta åkpåsar de hade var dessutom riktigt varmfodrade och alldeles för varma nu till sommaren.

Hur gör ni?

• Svar på tråden Vad har ni i sittdelen på sommaren? Åkpåse? Till 5-6 månaders..
  • La Lola

Hedda hade fleecefilt.
    Det räckte för henne.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • linjes

Åkpåse? Då hade mina ungar dött av värmeslag

En vanlig filt räckte fint under sommaren

• Lantani

Filt har vi använt på sommaren. Är det ruskväder och lite kallare så har man ju någon jacka på upptill och ett regnskydd över vagnen ifall det regnar.

Alvin 081114 och Alice 100807
  • Poena

Men sparkr de inte av sig filten eller hur lägger ni den? Jag är ute och går/springer med vagnen mycket och är inte så sugen på att plocka upp en avsparkad filt var 5:e meter

• linjes

Sparkar dom av sig filten tycker dom väl det är för varmt Tror inte du behöver bekymra dig så värst mycket över att plocka filtar

• La Lola
    Poena skrev 2011-05-08 12:07:25 följande:
    Men sparkr de inte av sig filten eller hur lägger ni den? Jag är ute och går/springer med vagnen mycket och är inte så sugen på att plocka upp en avsparkad filt var 5:e meter
    Det hände säkert men det var ju inte så att hon frös ihjäl utan.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Veladis

Har man ett fårskinn att sitta på tar man en tillräckligt stor filt att vika in under fårskinnet. Då sparkar de inte av sig så lätt.

• Alexi

det finns något som heter fotsack, det blir som ett litet lock på benen  mm på siitdelen. perfekt för sämre dagar. i övrigt har min sexmånaders en extra dyna under sig som fyller ut och gosar till samt fleecfilt eller tunnare filt beroende på väder.

Svar på tråden Vad har ni i sittdelen på sommaren? Åkpåse? Till 5-6 månaders..