• Anonym (Kissnödig)

Kissnödig så tidigt i graviditeten??

Hej!!
    Undrar om de verkligen är normalt att känna sig kissnödig såhär tidigt i graviditeten?? (~ v.3)
    Jag springer på toaletten och kissar jätteofta, och de är inte så att jag dricker mer än innan utan jag dricker precis som förut men kissar dubbelt så ofta som innan!
    Någon som vet vad som isåfall orsakar kissnödigheten? jag menar, de är ju inte så att man har ett barn som trycker på blåsan, är ju så tidigt i grav. så man blir förvånad själv...

• Svar på tråden Kissnödig så tidigt i graviditeten??
  • Comolla

Att ständigt springa på toa har varit ett tidigt tecken för mig under mina graviditer .. Första tecknet innan brösten började göra ont.

• Fluffskalle

Jag var konstant kissnödig mellan vecka 5-8. Sedan blev det bättre. Hittills iaf!

• Comolla
    Fluffskalle skrev 2011-05-08 19:22:32 följande:
    Jag var konstant kissnödig mellan vecka 5-8. Sedan blev det bättre. Hittills iaf!
    Som mig ungefär.. Fram till sista veckorna, då återkommer det fast inte konstigt med tanke på platsen bebisen tar :D
  • Anonym

Jag var konstant kissnödig & hade molande mensvärk i två veckors tid, DÅ kom jag på att jag kanske var gravid & köpte ett test (som blev positivt)

• Clotilda

Man är jättekissnödig i början. Då beror det på hormonerna. Mot slutet beror det på att det är någon som trycker på blåsan hela tiden. =)

• Anonym (Kissnödig)

Okej! men kan man verkligen bli såhär kissnödig såhär fort? är ju alldeles "nygravid" liksom så känns knappt som om hormonerna kan påverka än, men de borde dom ju göra :) haha jag ifrågasätter så mkt men jag har kissat säkert 4 gånger sen jag skrev trådinlägget.. utan av att överdriva, heeelt galet! känns mig nästan kissnödig igen så fort jag varit och kissat

• hannis

Hur kan man ens veta att man är gravid i vecka 3? Du måste ha extremt kort menscykel?

Hur som helst så var även jag kissenödig tidigt fast från vecka 7 ungefär.

• Clotilda

Jag antar att du inte är i vecka tre egentligen, om du vet att du är gravid. Efter ägglossning skall det befruktade ägget fastna på livmoderväggen, vilket tar några dagar, innan det ens börjar producera det hormon som gör att du ser på testet att du är gravid. Jag gissar på att du menar att det är tre veckor sedan ägglossningen? Isåfall bör du vara i vecka fem. Och jag blev kissnödig väldigt tidigt, så det är absolut möjligt.

• Anonym (Kissnödig)

Ja jag menar att det är 3 veckor sedan ägglossningen, kan inte det där hur man räknar så pass bra :) De va därför jag skrev (~v. 3) Vimsar till det där hur man ska räkna med veckorna att man räknar från sista mensen osv... :)
    Men då vet jag att det är normalt!
    Clotilda, hur tidigt märkte du av att du blev kissnödig oftare?

• mammaNena

då är du i v 5
    Har oxå varit jätte kissnödig i bägge mina graviditeter. jätte jobbigt!

• Clotilda
    Anonym (Kissnödig) skrev 2011-05-08 21:45:41 följande:

Ja jag menar att det är 3 veckor sedan ägglossningen, kan inte det där hur man räknar så pass bra :) De va därför jag skrev (~v. 3) Vimsar till det där hur man ska räkna med veckorna att man räknar från sista mensen osv... :)
    Men då vet jag att det är normalt!
    Clotilda, hur tidigt märkte du av att du blev kissnödig oftare?

Jag kopplade inte riktigt först att jag var det, hehe, men jag minns det som att jag kissade mer redan när jag testade positivt, alltså i vecka fem.
  • Emelie578

Mitt första graviditetstecken var extrem kissnödighet, redan innan jag plussade (v 4-5 nånstans)!
    Kissnödigheten höll i sig hela första trimestern, sprang nog på toa minst tre gånger så ofta som jag gör som ogravid Flört.

Svar på tråden Kissnödig så tidigt i graviditeten??