Vad ska jag göra mot mina soleksem? Desperat!!!!
Som alla drabbade vet så hjälper inte vanliga solskyddsmedel överhuvudtaget.. Jag ser INTE fram emot en sommar med höghalsade blusar och scarves som täcker resten av den lilla bit hals som eventuellt råkar skymta fram.. (Been there, done that..) Jag får alltså väldigt missprydande eksem framförallt ovanför bysten och över hela halsen.. Ser jag inte till att skydda mig börjar de i oroväckande takt sprida sig upp mot ansiktet... :(
Tidigare har jag använt Piz Buin. Detta märke hade ett speciellt solskyddsmedel med faktor 15 som var märkt med Allergy, Enligt flaskan skulle innehåller hjälpa till att "prevent sun allergy" och till och med vara "Sahara tested". Detta funkade hur bra som helst på mig! Nu finns dock inte denna speciella flaska att köpa alls vad jag kan se, utan bara en annan variant som det visserligen också står Allergy på, men inget om "helps prevent sun allergy" eller "sahara tested" och som inte alls hjälper mot mina eksem.
Jag har också provat Proderm som enligt egen utsago ska vara suverän mot solallergi/eksem, men nu sitter jag lik förbaskat här med en hals full med missprydande röda eksem! :(
Så är det någon annan drabbad som har något bra tip satt komma med?`Jag är så förbaskat trött på att gå omkring och se ut som ett miffo med heltäckande klädsel hela sommaren!!!!!