• Anonym (1243)

Dyr förlovningsring??

Anonym skrev 2011-05-09 21:36:28 följande:
    Förlovningsringar behöver ju inte vara dyra.
    Det är vigselringarna som man ska pröjsa på för att det är dessa som man ska ha hela livet.
    Trams, de flesta bär nog båda ringarna dagligen, hela livet. Det finns ingen allmän regel om att man slutar använda förlovningsringen när man gifter sig. Jag tycker att det är lika viktigt att man är nöjd med förlovningsringen som vigselringen, därmed inte sagt vilken som "ska" vara dyrast. I Sverige har traditionen varit att man har släta enkla förlovningsringar och att kvinnan sedan får en mer påkostad vigselring, men numera börjar det bli vanligt att man har diamanter även i förlovningsringen och det är väl inget fel på det så länge man inte behöver svälta eller låter bli att betala räkningar för att ha råd med det.
  • Anonym (1243)
    Anonym skrev 2011-05-09 19:14:17 följande:
    Frieriet var som du säger en överraskning, alltså fanns det inga direkt sparade pengar till det. Och självklart kan jag vänta. Problemet är nog inte att vi inte har pengar till ringen utan mer att min sambo tycker det är onödigt (vare sig vi har pengar eller inte) att lägga så mkt pengar på en ring..

Åh, blir galen! Tur att jag älskar honom så mkt! ;)
    Onödigt, ja det kan man ju tycka om många saker, du kanske tycker att det finns saker han lägger pengar på som är onödiga. Annars kan du ju erbjuda dig att avstå från något annat under en tid framöver, semesterresa kanske, för att visa att du verkligen vill ha ringen.
Svar på tråden Dyr förlovningsring??