• Anonym

Dyr förlovningsring??

ni kan ju ha förlovningsringarna även som vigselringar.
    själv så la vi 6500:- på förlovningsringarna å sen 8000 på min vigselring (han har bara förlovningsringen) 

• Anonym
    Karo Lina skrev 2011-05-09 19:20:25 följande:
    10 000 för 2 ringar är ju absolut inte mycket! Vad hade han räknat med med tanke på dagens guldpris. Silverringar?
    Vi har var sina släta vitguldsringar som förlovningsringar, 5 och 7mm breda. De kostade 11 000kr ihop för 3 år sedan.

Min vigselring är dock värderad till 90 000 och jag njuter av den varje dag!
    Nä, men han hade väl tänkt sig förlovningsringar a lá Guldfynd, dvs en tunn meningslös sak där man får köpa hans och får hennes på köpet typ.. Om du förstår vilka jag menar.. =)
  • Anonym
    Karo Lina skrev 2011-05-09 19:45:14 följande:
    Dom ringarna är ju så tunna att de blir ovala bara man skakar hand med någon. Säg åt honom att ringen är viktig för dig och att den ska sitta där så länge kärleken varar:)

Klart du ska ha en fin ring!

Vi var studenter med var sitt boende när vi förlovade oss och hade ont om pengar men löste det genom att vi bytte in gammalt guld hos guldsmeden så vi betalade bara för arbetet, 1500kr för båda ringarna tror jag att vi betalade:)
    Har tyvärr inget gammalt guld då jag som du sålde det under min studenttid.. =)

Har efter någon annans tips här bestämt att säga till honom att vi i sf kan snåla in på hans ring, så kan han få sin tusen kronors-ring, så får vi se hur intressant han tycker att det är.. ;)
    Ingen som verkar tycka att jag är dum och bortskämd i af, även om jag känner mig så just nu, men det är verkligen viktigt för mig. Jag kan tänka mig att välja bort mycket till bröllopet sen men inte det enda som jag faktiskt ska ha kvar hela livet.
  • Anonym

Vi är studenter och jag fick en 15 tusen kronors ring. Sambon kunde inte tänka sig att jag skulle ha en ful ring, jag förtjänar det bästa :)

Tanken är ju du ska ha ringen hela livet, det är något som du ska ha på dig hela tiden. Jag vill ogärna bära på en ful ring utan vill ha något snyggt som gör mig glad. Är jag glad så blir min sambo glad, vilket alla vinner på :D 

• Anonym

Förlovningsringar behöver ju inte vara dyra.
    Det är vigselringarna som man ska pröjsa på för att det är dessa som man ska ha hela livet.

• Anonym
    Anonym skrev 2011-05-08 22:06:58 följande:
    Nja, jag har kollat lite på vigselring med, ville se om de passade och priset på dom verkade han inte reagera det minsta över.. Vi ska inte gifta oss förrän nästa år, han kankse ser det så.. Långt borta, litet problem.. =)
    Giftemål om 1 år är ju inte alls långt bort. Det är ytterst snart ju!

Onödigt att lägga 10,000 kr när ni om 1 år kommer köpa dyrare vigselringar.
  • Anonym

Money makes the world go round..........

• Anonym
    Anonym skrev 2011-05-09 21:36:28 följande:
    Förlovningsringar behöver ju inte vara dyra.
    Det är vigselringarna som man ska pröjsa på för att det är dessa som man ska ha hela livet.
    Fast jag ska ju ha min förlovningsring hela livet också?
    Anonym skrev 2011-05-09 21:38:14 följande:
    Giftemål om 1 år är ju inte alls långt bort. Det är ytterst snart ju!

Onödigt att lägga 10,000 kr när ni om 1 år kommer köpa dyrare vigselringar.
    Vigselringen kommer inte vara dyrare, dessutom kommer vi som sagt att behålla våra förlovningsringar, och min sambo kommer inte att köpa till någon ny vigselring heller.
  • Anonym

Bridezilla. Tänker bara på sig själv.

• Anonym
    Anonym skrev 2011-05-10 14:41:13 följande:
    Bridezilla. Tänker bara på sig själv.
    Haha, jag är absolut ingen bridezilla, kommer nog inte bli heller. Jag kan tänka mig att snåla på det mesta när det är dags för bröllop, och vi kommer definitvt få kompromissa båda två. Vilket känns helt okej! =)

Tack alla ni andra! Ni har fått mig att inse att jag inte är bortskämd i alla fall, och jag kommer spara själv ett tag för att få den ring jag vill ha.. Mannen i mitt liv är det finaste, då måste ju ringen också matcha.. ;) (Så ska jag nog lägga fram det för honom också.. ) =)
  • Anonym

vi betalade runt 6000 för båda våra förlovnongsringar och när vi gifte oss kosta min vigselring 7500 ( fick 2000 rabatt) så jag tycker inte din e för dyr! visst har man gränser på vad det kanske får kosta men samtidigt vill man ju ha en man alltid ska älska att titta på ;)

• Anonym

Tack alla!

Jag förklarade häromdagen för min sambo hur viktigt det var och morgonen efter skickade han ett sms att självklart skulle jag vara 100% nöjd. Jag erbjöd mig genast att snåla in på något på bröllopet, typ spriten - icke populärt.. =)  Skämt å sido, vi har löst våra olika åsiker så nu kommer vi båda bli nöjda!

• Anonym

Jag hoppade över förlovningsringen och köpte den vigselring jag ville ha för 15 000 istället. Jag ville inte vara förlovad utan hans fru, så min man friade och sedan gifte vi oss direkt :)

• Anonym

Bara min förlovningsring gick på över 10 000 kr och det var precis den ring jag alltid drömt om och velat ha. Dom kostar det, punkt. Sen är det alltid nice när man kan komma undan billigt men då ska man göra det för att det bara var ett trevligt sammanträffande. Man ska även ha ringen i många, många år så det kan vara värt att tänka på en mer slit tålig ring.

Vill tillägga att vi inte är några rika snobbar. Det var pengar från 8 - 5 jobb, 5 dagar i veckan, året om som sparats. 

• Anonym

Jag insåg just att mina ringar förmodligen var sjukt dyra i jämförelse med vad ni skrivit här! Förlovningsringen kostade drygt 20 000 och vigselringen nästan 60 000. Min mans kostade runt 20 000. Nu skäms jag nästan lite! Grattis till er i varje fall!

• Anonym

Idag har vi beställt dom, min älskade sambo kunde ju dock inte låta bli att pruta så vi fick både för 8500, så nu är vi båda jättenöjda!!! =)

• Anonym

Jag tycker ni ska köpa de ringarna ni vill ha och tycker är fina. Min förlovningsring kostade ca 50.000 kronor och jag motiverar det med att jag inte kommer att gifta mig igen. Min vigselring var betydligt billigare, den gick på 9000 kronor. Nu är detta mycket pengar för de flesta svenskar men jag är gift med en utlänning och man får ta sedan dit man kommer så att säga.

Men min poäng är att två förlovningsringar för 10.000 är ett kap och det är något som du kommer att bära varje dag för resten av ditt liv. Varför snåla in på det?

• Anonym
    Anonym skrev 2011-05-14 15:12:10 följande:
    Idag har vi beställt dom, min älskade sambo kunde ju dock inte låta bli att pruta så vi fick både för 8500, så nu är vi båda jättenöjda!!! =)
    Grattis!!
Svar på tråden Dyr förlovningsring??