• Frances

Vanlig PMS - ändå gravid?

När fattar egentligen kroppen att man är gravid? Kan den köra igång PMS som vanligt för att sen, strax innan mens upptäcka att något är annorlunda? Eller är det kört när molvärken och det skiftande humöret etc gör sig påminnt...?

Känner av de vanliga symptomen men vill ändå kunna hoppas...

• Svar på tråden Vanlig PMS - ändå gravid?
  • Silverdraken

*Funderar på samma..

PMS i full gång!

• Chelsea73

Samma här! Ömma bröst och det känns helt kört! För det verkar vara för tidigt för att det ska vara grav.symptom. Jävla skit-PMS, vi ville ju ha en finfin julklapp ju!
    *stampar ilsket med foten i backen*

Kram & lycka till, ni andra!

/Chelsea

• AL79

Jag hade alla vanliga PMS. Jättemycket mensvärk, ömma bröst och var 100 % säker på att mensen skulle komma. Ville inte testa på BIM för jag kände ju att mensen skulle komma. På BIM+2 hade den ännu inte dykt upp och jag testade starkt +.

Ge inte upp hoppet bara för att ni har PMS - det hade jag med och jag är gravid!!!!!!

Lycka till

• Frances

Stort grattis AL25!! Härligt!

Själv har jag hunnit testa - en gång men har fortfarande inte fått mens. Känns dock som den är på g nu...

• Julianna

När jag blev gravid efter 9 månaders försök kände jag exakt samma som vanliga PMS-symtom. Jag vet att jag sa till min sambo flera dar i rad "det är kört, det känns som att mensen kommer vilken sekund som helst". Den enda skillnaden jag märkte var egentligen att mina bröst ömmade vid ÄL och sen försvann det efter några dagar som det brukar. Men så började dom ömma lite lite igen ca en och en halv vecka efter ÄL. Knappt märkbart dock. Sen såg jag tydliga blåa ådror som ringlade ner på brösten, men även där var jag osäker på om jag alltid sett ut så. Frågade min sambo om det, men han kunde inte säga. Så jag la ner det hela och deppade som vanligt inna mensen skulle komma. Ett par dagar innan bim kom de vanliga bruna-flytningarna som jag alltid får innan mens. Då visste jag att det var RIKTIGT kört. Fyllde år dagen innan bim och tänkte att, what the hell - jag kanske har lite tur på min födelsedag. Jag testade SVAGT PLUS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Fick inte in det i skallen. Gästerna skulle komma om en halvtimme och jag var i total chock.

Så ge inte upp bara för att ni har mens.symtom. Dom är så LIKA grav-symtom!!

Illamående och onaturlig trötthet kom först på bim-dagen. Men försvann lika fort dagen efter. Sen började jag må illa igen i v 6.

Kram och lycka till!!!

• Julianna

Glömde säga...att jag tror att kroppen kan notera en graviditet när ägget har fäst, dvs 7 dar efter ÄL. MEN, eftersom symtom en kan komma senare på vissa + att dom liknar PMS så är det totalt omöjligt att säga om man är gravid förrän antingen mensen kommer eller att man testar positivt!

Kram kram

• Skusan

Mmm, man är ju för bövelen mer eller mindre PMS'ig hela graviditeten Så tro inte att det är kört för att ni har PMS tjejer! Det kan lika gärna vara gravsymtom! Det är ju det som är så "irriterande" med mens eller gravsymtom, dom är nästan identiska. Skulle vart bättre om man fick en grön finne på näsan när man är gravid och en röd när mensen kommer...

• Niquilota

Frances: Det är inte så att kroppen kör igång pms och sedan upptäcker att den är gravid. De hormoner som är i farten redan från början av graviditeten ger dig i stort sett samma symptom som pms, men det kan variera hemskt mycket från individ till individ. Som Skusan säger, man har ju i princip pms hela graviditeten ...

• nojjan

Skusan - Tycker ditt förslag va bra! Jag har en grön finne på hakan, räknas det?

• Julianna

Eller en lila tå - en grön finne på näsan kanske är för uppenbart för omgivningen att man är gravid? Ha ha. Kram

Svar på tråden Vanlig PMS - ändå gravid?