Inlägg från: Lizz |Visa alla inlägg
  • Lizz

Vår katt är kär i sambon?

Hej alla kattexperter!

Jag och min sambo skaffade katt för ca 1.5 år sedan, eller jag fiskade upp den i skogen efter att den sprungit hemlös, mager och eländig i 1-2 års tid.

Katten är hur mysig som helst och supersocial trots att den varit på luffen ett tagGlad

Min fråga nu är att katten utan undantag ALLTID föredrar min sambo, hon är löjligt förtjust i honom. Hos mig kan hon ligga och mysa och gosa bara inte han är i närheten då hoppar hon över till honom direkt. Med honom myser hon på ett helt annat sätt också, gnider sig i ansiktet, pussar på munnen (ligger och trampar och pussar huuur länge som helst) sen vill hon sova kind mot kind med honom och larvar sig helt otroligt mycketFörvånad

Jag tycker det är jättekul att de typ är kära i varandraTungan ute, men är själv ingen kattexpert och undrar hur katter funkar? Är detta beteende normalt och är det någon som har en teori om varför hon gör så här?

• Svar på tråden Vår katt är kär i sambon?
  • Lizz

Tack för era svarGlad 

Har förstått att en katt kan föredra en person mer, men hon är så extremt löjlig med sambon!!!??Tungan ute Inte bara att hon väljer hans knä utan just detta med att hon kan ligga och slicka på hans mun i typ 10-15 min...pussar han henne på munnen så trycker hon munnen mot honom. Katten kan pussas!!Förvånad

Vet nån vad de går på när de "väljer" favorit..beteendet hos personen, dofter? Var ju ändå JAG som räddade henne från svältCool

• Lizz
    Pussesnuttan skrev 2011-05-09 13:57:41 följande:
    När vår honkatt löpte blev hon nästan pinsam. Så fort sambon kom i närheten vände hon upp rumpan mot honom. Hon hade full koll på att han var han-kön.
    Haha exakt, tror vår har koll på det också. Jag är som en matande kompistyp medans sambon är hennes livs kärlek typTungan ute
Svar på tråden Vår katt är kär i sambon?