• Anonym (Me)

Ingen mens på sockerpiller

Precis som rubriken lyder så har jag inte fått min mens när jag började äta sockerpiller nu på slutet av kartan. Kan det förekomma att man inte får någon mens när man äter p-piller? Jag äter neovaletta 28. Ska kanske säga att jag bytte till detta och är första kartan och började på mensen första dag. Blödde då längre än vanligt. Hade mensvärk någon dag innan första sockerpillret men nu är det borta.

Jag känner mig inte konstig i kroppen på något vis mer än yr, svimfärdig och kallsvettas. Men kan bero på att jag inte dricker tillräckligt mycket nu i värmen och har precis fått börja hoppa på kryckor. 

Skulle alltså fått mensen i torsdags men bröt tån och nu vill den inte heller komma. Kan detta förekomma att mensen uteblir vid nytt preventivmedel?

• Svar på tråden Ingen mens på sockerpiller
  • Anonym (Me)

Ingen som vet något? Hittar inte heller några/någon sida att läsa på!

• Vickan I

Jag åt bl.a. MiniPe och hade aldrig mens då heller. Var sockerpiller med. Ganska vanligt tror jag. Skönt men samtidigt lite oro ibland att man blivit gravid!

• Anonym (Me)

Okej lugnar en del. Men man sitter ju och oroar sig ändå. Tycker det känns lustigt bara, för har alltid fått min mens oavsett om jag har använt preventivmedel där det är vanligt att den försvinner. Det som underlättar är ju att man inte har några symtom Glad Hade du mensvärk dom gångerna den inte kom också?

• Anonym (Me)

Någon mer som har varit med om liknande?

Svar på tråden Ingen mens på sockerpiller