Försörjningsstöd och barns utövande av fritidsaktiviteter, går det ihop?
Är du förälder som har eller har haft försörjningsstöd då barnen är i skolåldern? Vill du svara på en enkät om detta?
Syftet är att få en bättre bild av fenomenet och kanske vara en påverkansfaktor när det gäller socialtjänstens barnperspektiv i handläggning av ekonomiskt bistånd.
Just nu gör vi en studie som handlar om familjeekonomins påverkan på barns fritidsaktiviteter. Vi har valt att inrikta oss mot barn i skolåldern och deras förutsättningar för att utöva fritidsaktiviteter via föreningsverksamhet som ex fotboll, körsång, gymnastik etc.
För att denna undersökning ska kunna genomföras är dina erfarenheter och åsikter väldigt viktiga för oss. Utan din hjälp kan vi inte få reda på hur det faktiskt ser ut.
Vi följer vetenskapsrådets riktlinjer i vår datainsamling och behandling. De svar som ges i enkäten kommer att behandlas konfidentiellt genom hela processen. Det betyder att din identitet aldrig avslöjas eller missbrukas. Vi kommer inte använda oss av några identitetsuppgifter, svaren kommer därför inte kunna kopplas till dig som person. Det är helt frivilligt att svara på frågorna och om du bestämmer dig för att delta men sedan ångrar dig har du möjlighet att avbryta deltagandet.
Din kunskap inom detta område är en viktig grund för ökad förståelse för om och hur ekonomin är en viktig påverkansfaktor när det gäller barns fritidsaktiviteter. Därför hoppas vi att få ta del av just dina erfarenheter.
Låter det intressant? Inboxa mig
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-09 14:52
Jag råkade posta inlägget som anonym. Mitt nick är Kaiza.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-09 17:54
Jag gjorde en diskussionstråd i känsliga rummet. Välkommen in och diskutera vad ni tycker och tänker om ämnet.
www.familjeliv.se/Forum-4-188/m58842089.html