Får inte vara med sonen på hela sommaren, HJÄLP :(
Jag fick i juli förra året en fast tjänst inom vården vilket kändes underbart efter drygt två år som sjukskriven. Kändes så skönt att få komma igång igen och bli en "normal" människa om ni förstår vad jag menar.
Men det ville sig inte riktigt som jag ville, i November så blev jag åter igen sjukskriven då jag föll tillbaka i min psykiska sjukdom. Nu vill försäkringskassan att jag skall börja arbetsträna vilket jag själv tyckte lät som en jättebra ide, få komma ut i arbetslivet och träffa lite folk men ändå i min egen takt.
Men de slog mig att jag ju kommer få jobba hela sommaren då? Jag som hade sett fram emot min första riktiga sommar tillsammans med min son för första gången på länge, jag har ju semester att ta ut från jobbet liksom. Men fick idag veta att försäkringskassan sätter stopp för det. Arbetstränar man får man inte alls ta ut nån semester, då ska man jobba!!!
Känner mig så himla kränkt faktiskt, bara för att jag varit sjuk ska jag drabbas och straffas genom att behöva jobba hela sommaren och ha sonen på fritids, JAG VILL INTE!!!
SITTER JUST NU OCH VET INTE VAD JAG SKA TA MIG TILL, SONEN ÄR UTE O LEKER SOM TUR ÄR FÖR TÅRARNA BARA RINNER... Har till och med fått in vissa tankar i huvudet om att skära mig vilket varit ett stort problem för min tidigare...jag vill inte men tankarna kommer upp...jag vet inte vad jag ska göra...sambon jobbar så jag har ingen att vända mig till just nu heller...