skånegås skrev 2011-05-20 20:55:30 följande:
Hur funkar knipkulorna?
Jag har fått hem crosstrainern

5 min blev det idag. Fick upp pulsen lite det var skönt! Har provat att jogga ut till brevlådan, men bäckenet blev inte så förtjust, men det gav mer inspiration till crosstrainerspringandet. Har tänkt att öka 1-2 min varje dag. Så helammar jag och är konstant hungrig, och äter... Känns som att vågen har börjat gå ner lite denna veckan. Får väl se... någon godsak blir det nog varje dag, men jag äter ju ingen mjölk så det försvårar lite..
jo dom funkar.. jag köpte från apoteket det är 3 st olika storlekar. och det fanns med ett träningsprogram som man skulle göra under 12 veckor.
sen ska man gå med dom 20 min varje dag men jag använder dom inte varje dag.. Men försöker göra de nån dag i veckan. man märker då skillnad helt klart =)
jag har prov sprungit lite sakta.. inte långt alls! det känndes jätte bra =)
men jag väntar nog med det ändå.. man vill ju inte att det ska bli nå besvär bara för att man är lite ivrig.
Men jag ska verkligen försöka ta tag i detta med godis ätandet.
Vi ska ha klassträff i år så det motiverar ju lite grann =)
Har köpt en bok som heter sockerbomden som jag läser nu.. Man är ju helt klart sockerberoende

Har börjat skriva upp vad jag äter varje dag och det hjälper faktiskt. man vill ju att det ska vara bra så man försöker äta rätt och inte allt för mycket onyttigt.. Och så funderar man ju på hur mycket skit lill tjejen får i sig när man ammar och bara äter godis och sånt en hel dag
Och jag har mått illa och varit yr och det har väl varit för att man inte ätit ordentligt bara socker hela dagarna.
Så med rätt mat och lite motion så ska man nog snart må bättre. Nu ska jag verkligen försöka..
Hur går det för er andra? Hur mår ni? Vi får hjälpas åt och peppa varandra =)
Har pratat med min man om detta och vad vi vill lära våra barn. Är det ok att äta godis varje dag?
Så nu har jag fått med han på detta. Inge godis och läsk förutom på lördag. Men jag ska försöka att inte äta godis alls har insett att jag tycker inte ens det är direkt gott äter bara för att äta.