Min pojkvän sitter i fängelse....
Anonym (samma) skrev 2012-10-14 01:32:12 följande:
Hej, kommer kanske in här lite senare än alla andra.Måste börja med att säga att de är väldigt "skönt" att se andra som är i samma situation.
Igår körde jag min pojkvän till en anstalt där han ska sitta i 6 mån (Kort tid om man jämnför med vissa av er).
Vi alla verkar ha samma känsla om hur det är här hemma... FRUKTANSVÄRT!!!
Den här ångesten man har över att sova själv, va hemma på kvällarna själv och inte kunna prata när man vill, när kommer den släppa lite?!?! (Den kommer ju vara där hela tiden, men lindras den nått?)
Uppskattar gärna lite respons, första gången jag har en kille som sitter inne. Tack!
Nu är det mindre än 1 år kvar men det känns som en evighet.
Önskar ja kunde fått spendera några timmar med honom utanför grindarna på min födelsedag. men pga att han klantade sig så snabbt inpå 1a domen så förlänger d tiden fram till hans första permission. Nu hinner tom midsommar passera utan att vi får träffas utanför.
Ännu en midsommar utan honom då han satt häktad förra året.
Tyvärr så lider nog vi utanför mest av våra älskades fängelsevistelse.
Jag säger inte att jag tycker att det han gjort är ok det gör jag absolut inte.
Jag önskar jag hade fått köra honom till anstalten själv o inte att polisen hade vart o hämtat honom.
De var dessutom riktigt grisiga enligt min mening.
Enligt dom så hämtades han pga att han blivit häktad i sin utevaro i en helt annan hovrätt än den det verkligen gällde.
Blev så besviken på honom att det var något mer han dolde för mig o vi skildes på helt fel sätt.
Hörde inget från honom på 2 mån o tänkte att ja skiter i honom nu o "gick vidare".
Gjorde lite dumma grejer som jag ångrar nu.
Jag har berättat för honom om mina snedsteg o nu funderar han på att avsluta förhållandet o bara vara vänner åtminstone till han kommer ut.
han känner sig hjälplös därinne o till viss del så förstår jag honom.
Jag tycker det är jobbigt att inte kunna ropa ut till hela världen att det är honom jag älskar pga det han har gjort men jag kan inte tänka mig ett liv utan honom.
Hoppas att tiden fram till han släpps blir så "problemfri som det rä möjligt!
Mvh "Sad"