• Matillin

Är din man/sambo generös med pengar?

Efter att ha läst väldigt många trådar här på fl om kvinnor som lever med snåljåpar så undrar man ju om större delen av den manliga befolkningen verkligen är en bunt egoister? Det hoppas jag inte.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är din man/sambo generös med pengar?
  • Eber

saknar en röstningsmöjlighet; gemensam ekonomi, inget att gnälla/ vara generös överDrömmer

• tina91

Ja, Jag har haft killar som har varit mer... Generösa än vad min nuvarande kille

• Luullis

Röstade "ja, för det mesta!". Det beror ju på vad det handlar om. Han skulle aldrig tveka att bjuda mig på middag, bio eller någonting sådant. Eller köpa mig någonting viktigt. Men skulle jag komma och vilja ha någonting helt oviktigt så skulle han säga nej.  Generös javisst, men inom gränser. Han är ingen bankomat liksom.

• Matillin

Eber- Man kan ju ändå ha generösa eller snåla tendenser fast man har separat ekonomi eller mycket pengar.

• VirrigaVerna

Vi har gemensam ekonomi och tjänar båda bra så jag kan inte riktigt rösta.

Många människor behöver man inte parodiera. Det räcker med att citera dem.
  • SysterYster76

Hans pengar är mina pengar och tvärtom. Inga konstigheter :) vi är båda vuxna förnuftiga människor som kan hantera pengar. Annars kanske det skulle vara svårt.

• Bling1975

Man kan ju vara generös mot andra än sin partner om man har gemensam ekonomi så om man är generös eller inte vet man väl ändå. Min man är oftast väldigt generös både mot mig och mot andra.

Stitch längtar efter Lilo
  • lövet2

Vi har gemensam ekonomi, och ingen av oss har några pengar över att vara generösa med.

• norrlandsflicka
    lövet2 skrev 2011-05-09 22:39:34 följande:
    Vi har gemensam ekonomi, och ingen av oss har några pengar över att vara generösa med.
    Samma här.
Svar på tråden Är din man/sambo generös med pengar?