• M C

När ska folk inse att LCHF är SKADLIGT för hälsan!?

TS - var är dina vetenskapliga undersökningar? Du skvätter ur dig en hel del floskler, men var är bevisen?
    Du vet, MAN-universitetet gills inte.

Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • M C
    infragilis skrev 2011-06-06 16:37:39 följande:
    Din hjärna behöver kolhydrater, dvs glukos, precis som alla kroppens celler. Det nödgar dock inte intag av kolhydrater.
    Nej, det är en lögn. Fettet omvandlas till energi för hjärnan. Glukos behöver man inte ett jävla dugg, de triggar insulinet så man lagrar fettet. Kolhydrater = glukos.
    Vissa av kroppens celler behöver protein, men du basunerar inte från hustaket hur innihelvete korkat det är att vara vegetarian för det.
    Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • M C
    infragilis skrev 2011-06-06 23:24:31 följande:
    Vad rolig du är. Fettet omvandlas till GLUKOS som är energi till hjärnan.
    Protein finns för övrigt i en väldig massa vegetabiliska saker, så vad det har med saken att göra går mig förbi.
    Mycket gap och lite kunskap hos vissa.
    Skrev jag en enda rad om att det inte är glukos det omvandlas till? Jag skrev energi - glukos är energi det med. Det trodde jag var självklart, men det kanske det inte är?
Svar på tråden När ska folk inse att LCHF är SKADLIGT för hälsan!?