• velvet

När betala tillbaka skatt?

Suck... Jag måste betala tillbaka på skatten. Visseligen bara drygt 2000 kr, men trist i vilket fall.

När ska detta betalas in? Kommer man att få hem ett inbetalningskort eller hur går man tillväga?

Tack!

• Svar på tråden När betala tillbaka skatt?
  • Birgitta2

Med pappersdeklarationen fick du ett inbetalningskort. Där borde väl också stå när du senast skall betala in för att slippa ränta?

• velvet

Jag hittar inget förfallodatum på inbetalningskortet och på Skatteverkets hemsida hittar jag följande:

Slutskattebesked i Förfallodag augusti 2011 14 november 2011 september 2011 12 december 2011 december 2011 12 mars 2012
    Hur vet jag "Slutskattebesked i"?
  • Frontline

Betala in redan nu så är du av med det och har garanterat betalat i tid...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • bonäslina

när deklerrationen är genomförd o så på skatteverket så får du ett slutskattebesked. men om du är osäker så ring dom o hör efter.

• inze

Som jag förstod det så börjar de lägga på ränta från den 3 maj på de deklarationer som skulle vara inne den 2 maj så det är nog bättre att betala in så snart man kan om man vet att man kommer att få betala (inte gjort några egna avdrag elelr så).

• lilljohansson

jag har pratat med dom på skatteverket då jag med ska betala tillbaka, oengarna ska finnas hos dom i nov, inbetalningskort har du fått med deklarationen, du kan göra små betalningar under hela tiden nu så slipper du betala allt på en gång,

Svar på tråden När betala tillbaka skatt?