När betala tillbaka skatt?
Suck... Jag måste betala tillbaka på skatten. Visseligen bara drygt 2000 kr, men trist i vilket fall.
När ska detta betalas in? Kommer man att få hem ett inbetalningskort eller hur går man tillväga?
Tack!
Suck... Jag måste betala tillbaka på skatten. Visseligen bara drygt 2000 kr, men trist i vilket fall.
När ska detta betalas in? Kommer man att få hem ett inbetalningskort eller hur går man tillväga?
Tack!
Med pappersdeklarationen fick du ett inbetalningskort. Där borde väl också stå när du senast skall betala in för att slippa ränta?
Jag hittar inget förfallodatum på inbetalningskortet och på Skatteverkets hemsida hittar jag följande:
Betala in redan nu så är du av med det och har garanterat betalat i tid...
när deklerrationen är genomförd o så på skatteverket så får du ett slutskattebesked. men om du är osäker så ring dom o hör efter.
Som jag förstod det så börjar de lägga på ränta från den 3 maj på de deklarationer som skulle vara inne den 2 maj så det är nog bättre att betala in så snart man kan om man vet att man kommer att få betala (inte gjort några egna avdrag elelr så).
jag har pratat med dom på skatteverket då jag med ska betala tillbaka, oengarna ska finnas hos dom i nov, inbetalningskort har du fått med deklarationen, du kan göra små betalningar under hela tiden nu så slipper du betala allt på en gång,