• liah86

vad göra när ens barn slåss o kastar saker?

min 3-åring har en jämnårig kompis som ofta slår på. hon blir lätt arg och kan då kasta saker på nästan vem som helst. idag gick hon fram till en annan mamma som vi knappt känner och sparkade omkull hennes väska. vad ska man göra? det värsta är att hon lyssnar inte på mig, jag kan lyfta bort henne och säga till säkert 10 ggr men hon gör bara om det. jag tappar tålamodet och blir helt galen på henne!!! 

• Svar på tråden vad göra när ens barn slåss o kastar saker?
  • eeeee

vadå, är det ditt barn vi pratar om eller är det ditt barns kompis?

• liah86
    eeeee skrev 2011-05-10 19:42:02 följande:
    vadå, är det ditt barn vi pratar om eller är det ditt barns kompis?
    mitt barn
  • liah86

som hon ofta slår på ska det stå

• nettantx

Vår treåring har också börjat slåss väldigt mycket. Ibland för att hon blir arg över något men ibland utan anledning. Har märkt att det oftast är när hon är rastlös som hon börjar slåss och jäklas med andra. Så mitt ända tipps är att hålla henne sysselsatt, berömma när hon gör rätt och att avleda. Blir också galen på treåringen ibland men det märks tydligt att det är någon period hon går igenom och behöver mycket uppmärksamhet. Lycka till :) 

• Lumo

O hos oss har denna period börjat redan vid 2 år, gaaah. Håller med, ignorera o avleda är bäst. Bannor triggar mer bråk, tyvärr!

• Isalel

Kan du hitta något samband i NÄR hon slår?
    Ex:
    - Om man inte förstår vad hon menar
    - Om hon är väldigt trött
    - Om det händer när någon tar något från henne/hindrar henne i hennes lek?

När min son var i den ålder var han också så att han hade lätt att välja att slåss, då förklarade vår förskollärare att han förmodligen blir avbruten i sin lek och därför frustrerad, att han själv hade en förväntan på hur något skulle gå till - och stämde inte förväntan med verkligheten blev det jobbigt att hantera och då kom det ett slag?

• liah86

oftast när hon inte får som hon vill

Svar på tråden vad göra när ens barn slåss o kastar saker?