• Marianne83

Finnd det någon lämplig ansikts-solskyddskräm för fet hy?

Jag blir tokig! Jag vill ju smörja mitt ansikte med solskyddskräm när jag är ute i solen, men min relativt feta hy gillar inte detta. Alla solskyddskrämer för ansiktet jag kommit över har varit ganska så feta, så jag känner mig helt kladdig.

Någon som kan tisa om en bra solskyddskräm för fet hy, med minst solskyddsfaktor 25?

Tacksam för tips!:)

• Svar på tråden Finnd det någon lämplig ansikts-solskyddskräm för fet hy?
  • En Åsa

Jag använder MD, tycker den är bra, får inte finnar av den eller blir blank. Den har spf 30. Dock är den verkligen inte vattenfast vilket är rätt negativt.

• 87timo39

Dermalogica har bra produkter, både för fet hy och sådan för alla hudtyper. Finns solkräm som man blandar med sin vanliga lotion och vanlig solkräm.
    Är dyrt men rekommenderas!

• EeMe

Använder en creme från Clarins med spf 40. Kanonbra, jättelätt och märks inte på huden. Dyr men dryg och jättebra! En liten flaska med tunn, lätt creme, nästan mer som en "mjölk"

• Marianne83

Åh, tack för tipsen! Ska kolla upp dessa!

Vad heter den man blandar med sin vanliga ansiktskräm? Hur blandar man? 50/50? Den är inte fet i sig eller?

• 87timo39

Jag har blandat 50/50 eller mer, det bestämmer du själv. Man kan använda bara den också, jag har inte upplevt den som fet. Dermalogica solar defense booster heter den.

Svar på tråden Finnd det någon lämplig ansikts-solskyddskräm för fet hy?