Sjukskriven, hur många timmar får sonen vara på dagis?
Hej!
Har blivit sjukskriven pga att jag är gravid med diskbråck. Har även foglossning och en spricka i svanskotan men blev sjukskriven enbart för diskbråck.
Går in i vecka 32 på torsdag.
Sonen går på dagis, eller ja håller på att skolar in honom. Räknar med att jag kan lämna honom helt själv på torsdag eller fredag..
Men nu när ja pratade me dagis om hur många timmar som ja får ha honom så säger dom att ja bara får ha honom 15timmar/vecka.
Enligt mig låter de helt sjukt. Ja blev ju sjukskriven för att jag inte kunde jobba på ett äldreboende, hur ska ja då kunna ta hand om ett barn?
Ja har varit tim vikarie på äldreboendet..
Jag förstår inte, har ja bara rätt till 15 timmar/vecka eller gör min kommun fel? (Borgholms kommun på Öland)..
När min syster blev sjukskriven med andra barnet så fick hon inte hämta eller lämna på dagis ens. Då fick dom rätta sig efter pappans jobbar tider. Hon fick inte byta blöja eller något enligt f-kassan..
Snälla kan någon hjälpa mig?? Blir galen snart..
Okej nu står ja som ensamstående till sonen men ja har ju fortfarande en sambo.. (han är ej pappa till sonen)..
Om vi ska gå efter hans inkomst så ska man ju gå efter de när de gäller sjukskrivenheten också.
Hoppas ni fattar va ja menar.. Någon som kan hjälpa mig??