Påtvingad mammaroll!?!
Jag har två bonusbarn, vi har jättefin kontakt och allt funkar jättebra.
Men sedan ca en vecka sedan så känns allt inte lika bra längre, det beror inte på¨barnen utan det är jag och biomamman som tydligen inte har samma syn på min roll.
Jag har ett halsband som jag har graverat in mina barns namn i, mitt största bonusbarn frågade varför inte hennes eller hennes systers namn stog med, jag förklarade att det var deras namn jag hade eftersom dom är mina barn.
Hon sa då att även hon och hennes syster var mina barn och att jag var deras mamma, då försökte jag lugn förklara att dom har EN mamma och jag kommer aldrig bli deras mamma, men hon berättade då att hon har två mammor och två pappor för det har deras biomamma sagt, jag sa då IGEN att dom har bara EN mamma! Men hon ville inte ge upp utan sa igen att hon har visst två mammor, jag sa då inget mer utan tänkte att sambon får ta det med biomamman istället.
När sen min sambo berättar detta för biomamman och säger att jag inte vill eller någonsin kommer kunna bli deras mamma tycker hon bara att vi är löjliga..
Varför ska jag tvingas ta en mammaroll som jag inte ens vill ha? Jag är en vuxen som finns här för barnen och kommer alltid ställa upp för dom, men någon mamma är jag inte för dom!
Jag tänker såhär, om det hade varit omvänt så hade det blivit ett himla liv, för om JAG hade sagt att barnen fick kalla mig mamma men deras biomamma inte tyckt om det så hade det inte varit löjligt men nu när det är bonusmamman det gäller då ska man bara tacka och ta emot eller vaddå?