• Anonym (Äntligen)

Urinvägsinfektion? Se hit!

Jag är en tjej som i över två år haft problem med urinvägsinfektion. Ingen vårdcentral har tagit mig på allvar och har skickat hem mig gång på gång med pencilinkur och husrådet "tranbär och citronvatten". 14 pencilin kurer på ett år. I och med alla dessa kurer, så fick jag biverkningar och blev sjukare och sjukare. Halsfluss, luftrörs katarr mm (vilket jag annars aldrig haft förut).

Men räddningen kom när jag flyttade och kom i kontakt med en bra läkare. Då fick jag en ordentlig utredning där läkaren berättade att mina minipiller, Cerazette, tunnar ut slemhinnorna och gör en lättare påtaglig för UVI. Han tyckte barnmorskan som skrev ut mina borde ha frågat om jag hade problem med det.

Så nu sedan jag slutade med mina minipiller så har jag inga problem längre. Hoppas detta kan hjälpa någon. Kramar!

• Svar på tråden Urinvägsinfektion? Se hit!
  • Anonym (cookie)

Hade också jätteont när jag åt p-piller, fast det var Cilest, kombinerade p-piller. Trodde att livet var slut för jag fick urinvägsinfektion konstant, kunde inte ha sex eller träna, inte ens röra på mig för jag fick så ont i urinröret och känningar av urinvägsinfektionen, grät när jag kissade osv.

Men sedan slog det mig, att jag skulle prova sluta med pillerna, och DIREKT jag gjorde det, kanske 3 dagar efter så slutade allt! Så nu har jag inte ont alls, behöver inte ens kissa efter sex eller så :)

• ArgpåCilest
    Anonym (cookie) skrev 2011-06-06 15:19:05 följande:
    Hade också jätteont när jag åt p-piller, fast det var Cilest, kombinerade p-piller. Trodde att livet var slut för jag fick urinvägsinfektion konstant, kunde inte ha sex eller träna, inte ens röra på mig för jag fick så ont i urinröret och känningar av urinvägsinfektionen, grät när jag kissade osv.

Men sedan slog det mig, att jag skulle prova sluta med pillerna, och DIREKT jag gjorde det, kanske 3 dagar efter så slutade allt! Så nu har jag inte ont alls, behöver inte ens kissa efter sex eller så :)
    Haft problem över 10-12 år med urinvägsinfektioner och ingen läkare har tagit mig på allvar. Ätit mängder med medicin, varit på flertalet undersökningar och legat inlagd. INGEN har sagt något om att Cilest var boven. Ätit dem i 15 år och nu ger jag upp! Så glad att jag hittade era inlägg och googla vidare i ämnet. ÄNTLIGEN är det över!!
  • Anonym (blä för uvi)

Jag hade tre uvi på ett halvår för ett år sen, fick penicillin varje gång, nu har jag varit uvi-fri ett år, ätit tranbärskapslar och druckit mkt så fort jag träffat killen, samt kissat efter sex. Slutade för en månad sen med cerazette, så nu kör jag och killen med kondom, har gjort de senaste dagarna, och nu har jag uvi känningar..knaprar kapslar och dricker en massa..tror kondomen kan va boven i dramat denna gången :S galet trött på skiten, förstör allt känns det som, fick svamp i underlivet efter antibiotikan och haft besvär till o från..lite vestibulitliknande tror jag...har haft uppehåll från lchf nån månad men ska börja med det igen, tror det kan stärka mitt immunförsvar och hjälpa mig med svampen..nån som har erfarenhet eller tips mot all denna skit?

Svar på tråden Urinvägsinfektion? Se hit!