Anonym skrev 2011-05-12 10:02:31 följande:
Foton får den som tagit dem lägga ut bäst den vill.
Fast det får man inte, jag får inte lägga ut bilder på dig på nätet bara för att jag själv har tagit dom! Du måste godkänna att jag gör det!
Lite OT nu men det finns andra lagar som gäller just bilder på nätet!
Ska kolla om jag kan hitta sidan som gandlar just om dessa lagar men föresläsningen jag va på så sas det att man inte får lägga ut bilder på nån annan än sig själv utan att få ett godkännande!
Men du har helt rätt rent moraliskt så borde man absolut höra sig för med bio föräldrarna om det är okej! Det är så mycket lättare att ha en bra och fungerande relation med bio föräldrar och nånstans kan jag tycka att det ligger mycket ( inte allt) på just familjehemmet!
Det finns ju en anledning till placeringen, ett disfunkionellt beetende som lett till placering av barnet och det diskuntionella beteende tar inte slut bara för att barnet placeras. Familjehemmmet måste vara "dom friska" och normal funkionella personen i uppdraget vilket faktiskt en placering i grund och botten är! Med sunda värderingar, ödmjukhet, förståeende, flexibiltet och tolerans så kommer man långt som familjehem och får oftast bra relation till bioföräldrarna vilket underlättar uppdraget maixmalt!