• Tiiilda

Vad jobbar ni ensamstående mammor med?

Hej!
    Jag är ensamstående mamma med min 15 månaders dotter. Just nu jobbar jag som vikarie på förskola men det känns inte hållbart i längden. Pappan har henne bara varannan helg så det innebär att jag måste ha ett 8-5 jobb om man säger så. Söker lite olika men skulle vilja veta hur ni andra gör för att det ska gå runt ekonomiskt?

• Svar på tråden Vad jobbar ni ensamstående mammor med?
  • Tiiilda

Kan tillläga att jag inte har någon utbildning men funderar på att börja plugga snart för jag vill skapa en trygghet och ha en bra utbildning, ni andra som pluggar hur får ni det att gå runt= och hur mycket pengar får ni i månaden?

• jådåsåatt

Jag pluggar och får det att gå runt genom att jobba varannan helg och en kväll i veckan i en affär.
    Jag får då 9-10 000+1050 i barnbidrag och 1273 i underhåll och det klarar jag mig bra på.

• litenmamma75

Jobbar på förskla och har gjort det hela tiden sen jag blev ensamstående. Har 2 barn som nu börjar bli självständiga men dom var små när jag blev ensamstående. Hade som krav att jag endast kan jobba mellan kl 7.30-17 och det funkar. När det är möten eller andra kvälssaktiviteter på jobbet så har jag åkt och hämtat min barn på lunchrasten. Allt går om man vill, även om man känner sig stressad ibland och sliter sig i håret Skrattande

• Murphy

Jag har tidigare arbetat som teamledare i Norge, men flyttat tillbaka till Sverige nu när föräldradagarna börjar att ta slut. Min syster och jag kommer att starta eget företag i höst. Café/Catering. Ekonomist ser det stabilt ut och eftersom vi är två stycken har vi därav också möjligheten att hjälpas åt med barn och arbete.

Pappan är ej involverad så jag har det fulla ansvaret för vår dotter.

• Maryam

Jobbar som behandligsassistent på ett boende för ungdomar som har asperger o adhd :) Har min dotter v v

• Tiiilda

Tack för att ni delar med er, känns gott och höra att andra klarar det så då måste jag ju göra de också på ett eller annat vis :) maryam, är det inte mycket kvällar och nätter på stället du jobbar på? Delar du upp det då så du har kvällar den veckan du inte har dottern?

• mamma hampus

Hej på er

Jag har ett litet inringarjobb som butiksdemostratör,och det är inte mycket tyvärr det är 1-3 gånger i månaden men en liten slant iallafall.Men sedan så har jag barn/under/bostads bidrag sedan har jag aktivetstöd samt socialbidrag..

Just nu så läser jag genom arbetsförmedlingen 3 dagar i veckan och de andra två är det hemstudierdagar,känns rätt bra då e jag där mellan 8.30-15.30 sedan när ja jobbar så brukar det vara mellan 12.30-17.30

Är inskriven också i vikariebasen för förskolorna här men de hör aldrig av sig så jag skall ringa till dem och kolla vad som är fel.För det är ju många som de hör av sig till men jag hör inget..Funderar på varje dag vad jag skulle vilja jobba  med men det är svårt..skulle vara kul och kunna studera igen men det är ju det också vad man vill läsa.Jag skulle gärna vilja läsa ngt i allafall jag har bott här sedan aug-10 och jag har inte så mycket kontakter här och det kanske blir bättre om man pluggar eller ännu bättre hitta ett jobb

Skulle vilja hitta ett jobb som man kan gå till varje dag och få en rimlig lön

fast det vill väl alla...Skrattande

• mia maria

Jag är ensam med två barn på heltid, har ingen hjälp alls av någon pappa.

Jag arbetar som kriminalvårdare, vilket innebär både kvällar o helger.

Jag har haft tur o har fått plats på ett dagis med kvälls- o nattöppet, så på så vis så får jag vardagen att funka
    På helgerna har jag hjälp av min mamma samt en väninna.

• malose

Jag är sjuksköterska , numera har jag ettdagtidsjobb på mottagningvilket fungerar jättebra, arbetar 90% arbetade på vanligt schema innan jag fick dagtidsjobbet dvs kvällar, helger och nätter. Det var jätte tufft och inget jag kan remi endera någon

Svar på tråden Vad jobbar ni ensamstående mammor med?