• Anonym

Stöd-familj... Vågar jag det?

Jag har efter mycket om o men o massa tänkande fram o tillbaka tagit ett beslut om att jag ska ha en stödfamilj åt min son. Varför vill jag inte gå in på här eftersom det är mycket känsliga orsaker.
    Men vågar jag verkligen det?
    Är dom snälla? Kommer dom vara snälla?
    Jag hade isåfall tänkt varannan helg eller en helg i månaden som han skulle vara där.
    Jag är ju så orolig över mitt älskade barn. Jag vill ju inte att han ska fara illa för att han är hos en stödfamilj.

Är det någon som har erfarenhet med stödfamiljer, eller är kanske någon här inne en?

• Svar på tråden Stöd-familj... Vågar jag det?
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-05-11 22:29:57 följande:
    Jag har efter mycket om o men o massa tänkande fram o tillbaka tagit ett beslut om att jag ska ha en stödfamilj åt min son. Varför vill jag inte gå in på här eftersom det är mycket känsliga orsaker.
    Jag hade isåfall tänkt varannan helg eller en helg i månaden som han skulle vara där.
    Jag är ju så orolig över mitt älskade barn. Jag vill ju inte att han ska fara illa för att han är hos en stödfamilj.

Är det någon som har erfarenhet med stödfamiljer, eller är kanske någon här inne en?

Jag vill INTE det...du kommer att förlora barnet. Be annan hjälp!
  • Anonym

Sök inte sådan hjälp.....du bara förlorar ditt barn till myndigheterna och familjehemmen.

• Anonym
    Anonym skrev 2011-05-11 22:29:57 följande:

Vi är stödfamilj(kontaktfamilj) till en liten tjej.
    Har du ansökt hos soc om att få en stödfamilj?
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-05-11 22:34:37 följande:
    Sök inte sådan hjälp.....du bara förlorar ditt barn till myndigheterna och familjehemmen.
    Det var det dummaste jag någonsinn sett!!!!
    Vi är stödfamilj,och inte "tar" vi barnet!!!
    Det är skillnad på ffamiljehem och stödfamilj!!!
    FY för att skrämma människor som är i behov av hjälp,på detta settet!!!
  • Anonym

är det så? På vilka grunder kan dom "ta" barnet ifrån mig? 

Jag har pratat med soc, jag har regelbunden kontakt med dom sedan 8 månader tillbaka. O dom har gått med på stödfamilj, men jag bad dom vänta för jag ville "tänka på saken" 

• Anonym
    Anonym skrev 2011-05-11 22:37:06 följande:
    är det så? På vilka grunder kan dom "ta" barnet ifrån mig? 

Jag har pratat med soc, jag har regelbunden kontakt med dom sedan 8 månader tillbaka. O dom har gått med på stödfamilj, men jag bad dom vänta för jag ville "tänka på saken" 
    NEJ,det är inte så!!!!!
    Jag vet att det inte är så!!
  • bellsii

Klart att dom inte tar ditt barn. Stöd familj är d många som har

• Anonym
    Anonym skrev 2011-05-11 22:38:18 följande:
    NEJ,det är inte så!!!!!
    Jag vet att det inte är så!!
    Gör som du vill...men jag rekommenderar dig INTE att kontakta SOC...en vacker dag tycker dom att NI inte är bra föräldrar..gör som ni vill....
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-05-11 22:41:46 följande:
    Gör som du vill...men jag rekommenderar dig INTE att kontakta SOC...en vacker dag tycker dom att NI inte är bra föräldrar..gör som ni vill....
    Det är SÅ fel av dej att skriva på detta settet,kansje pga dina egna erfarenheter?
    JAG vet att det INTE är så!!!
  • MammaHanna 070911

De tar INTE ditt barn ifrån dig! 
    Jag hade stödfamilj till min son i ca 10 månader för två år sedan som avlastning då jag var helt ensamstående och nyss hade inlett ett nytt förhållande, min "nya" blev då heltidspappa åt en ettåring från första stund och han lärde känna mig som Mamma-hanna och inte som Hanna.  Fick då rådet att skaffa stödfamilj för att vi skulle kunna bygga upp ett bra förhållande och lära känna varandra bortom föräldrarollerna. 
    Efter några månader blev jag gravid och bestämde då att vi skulle avsluta kontakten med stödfamiljen en bit in i graviditeten. Det var aldrig några problem att avsluta kontakten och jag har aldrig haft kontakt med socialen efter det. Ingen har försökt ta mitt barn eller blandat sig i min uppfostran eller någonting.
    Oroa dig inte!  

Maximiliam 070209, Michelle 091027, Trean bf 110812
Svar på tråden Stöd-familj... Vågar jag det?