Era erfarenheter av tygblöjor?
Jag använde tygblöjor till min dotter. Till en början så använde jag vikblöjor med blöjbyxa, det var billigt och bra eftersom jag kunde sy dem enkelt själv och de torkade också snabbt. Sen när hon blev mer rörlig började jag testa lite andra blöjor. När hon började förskolan köpte jag Fuzzibunz för att förenkla för förskolepersonalen och de var faktiskt riktigt riktigt bra! Jag gillade verkligen tryckknapparna eftersom de gjorde att blöjan höll mycket längre, kardborreknäppning slits ut betydligt fortare i tvätten.
Kan dock tillägga att min dotter är en spinkis och har alltid varit det, så kläder har inte varit ett problem över blöjan. En annan bra sak med att vara smal är att då det gäller all-in-one blöjorna så har hon kunnat ha samma storlek väldigt länge, så det sparade jag en del pengar på.
En sak då det gäller tygblöjor dock är att jag tror det är felaktigt att de blir potttränade tidigare. Min mamma hade mig och alla mina syskon i tygblöjor (jag har fem syskon) och vi blev inte potttränade tidigare än andra barn i pappersblöjor. Min dotter vägrade också toaletten/pottan förrän hon var 3 år gammal.