Dukan dieten??
Någon som provat dukan-dieten? Hur funkade det för dig/er? Var fick ni mer information?
Jag är så himla trött på att se ut som jag gör och jag blir bara fetare och feta. Måste ner i vikt NU!
Någon som provat dukan-dieten? Hur funkade det för dig/er? Var fick ni mer information?
Jag är så himla trött på att se ut som jag gör och jag blir bara fetare och feta. Måste ner i vikt NU!
Jag gick ner 15kg, rasade de första veckorna. Var kanon. Men man ska vara försiktig när man tar bort kolhydrater, man kan bli deppig och börja må riktigt dålig.
Jag kör Dukan nu
har gått ned 6 kg på 4 veckor, ska väga mig imorgon igen
sockersuget var jobbigast i början, men jag härdade ut och gick ned på attackfasen som jag körde i 5 dagar 2.7 kg.
jag mår itne alls dåligt på dieten utan sjukt bra, denna diet är bra då kan kan träna och kroppen inte blir förstörd som under många andra dieter och samtidigt är den bra eftersom man kan börja äta vanlig mat igen sen under sista fasen.
så man får se det som, okej det kanske tar 1-1½ år eller längre beroende på hur mkt man ska gå ned. jag räknar med max ett år.
jag ska ned 9.8 kg till.
Så vad är bäst, kämpa på med detta och gå ned och låta det ta den tid det tar eller gå o må dåligt i ännu fler år?
står en del om min vikt och metoden i min blogg crazyminds.blogg.se
fast om man ska köra dieten ordentligt så ska man ju köra för varje steg man tar 3dje fasen 10 dagar.
så om jag nu går ned så mkt jag ska så kommer jag att behöva köra fas 3 i 160 dagar då det är 16 kg.
jag vet ju inte hur lång tid det tar att gå ned det sista heller. så jag har tänk att det tar max ett år så är jag klar med 3 faser och får hoppa in på fas 4 som är sista och det man ska leva efter
Lägger till i favoriter... Vet ännu inte vad jag ska göra- äta vidare enligt lchf eller försöka med denna...
oj skrev visst lite luddigt"
3dje fasen för varje kilo man går ned så ska man köra fas 3 i 10 dagar så 16 kg = 160 dagar
Ahaa.. Jo jag menade mer att man gått ner klart i vikt då :p 1kg i veckan kan man räkna med. fas 3 och 4 kommer ju vara betydligt lättare misstänker jag :)