• Anonym (Fetto)

Dukan dieten??

Någon som provat dukan-dieten? Hur funkade det för dig/er? Var fick ni mer information?

Jag är så himla trött på att se ut som jag gör och jag blir bara fetare och feta. Måste ner i vikt NU!

• Svar på tråden Dukan dieten??
  • PojkMaffia

aa i fas 3 får man först räkna ut hur många dagar man ska äta
    sedan delar man det i 2 och första halvan får man äta grovt bröd och även en dag i veckan vanlig mat (en måltid) andra halvan av fas 3 får man äta 2 mål i veckan. det är ju för att vänja in kroppen så den inte lägger på all vikt igen Tungan ute

Jag är den jag är - like it or not
  • HappyHippo

Jag tycker det låter så himla bra! Är sugen på att testa men vad säger kroppen om att ha gå från pulverdiet till lchf till dukan tro?!

• intetnyttpåplusfronten

Pojkmaffia: Jo jag vet, jag har varit frälst på dukan i över ett år :p Körde några mån förra året men avbröt pga graviditet och började min omstart i januari. :)

Happyhippo: Haha det är nog inga problem, själv gick jag från pulver till banandiet till lchf och sen dukan :p 

Om du har något vettigt att säga så är du på fel forum.
  • Anonym
    Anonym (Lone) skrev 2012-02-25 22:12:39 följande:
    Här kan du hitta produkter till dukan dieten www.anmadiet.se
    Hmm njae, det verkar inte vara någon bra dukan sida, tyvärr :s
  • Anonym

Dukandieten är inte lätt!! Du ska ta bort ALLT socker, dvs tom med det som kan finnas i kött, alltså helst slakta själv elller gå till en slaktare.

JAG  tycker du ska börja räkna kalorier istället, då får du äta allt fast inte lika mycket naturligtvis.

• Anonym
    Anonym skrev 2012-02-26 15:12:46 följande:

Dukandieten är inte lätt!! Du ska ta bort ALLT socker, dvs tom med det som kan finnas i kött, alltså helst slakta själv elller gå till en slaktare.

JAG  tycker du ska börja räkna kalorier istället, då får du äta allt fast inte lika mycket naturligtvis.

Dukandieten är OTROLIGT lätt och det enda som nånsin funkat för mig. Du har inte provat antar jag, eller gjort fel. Såna som är överviktiga, såna som jag, kommer aldrig att kunna räkna kalorier, det leder bara till frustration. 
  • Anonym

Och nej, man ska inte ta bort socker från kött ^^ Däremot ska man skära bort synligt fett.

• PojkMaffia

Dukandieten är inte alls svår! jag har kört i flera veckor och tycker det är superenkelt!
    jag kör på dukans egna bok han har gett ut och det står inget om att du ska få bort socker från köttet. du måste kollat någon konstig sida om det.

Jag är den jag är - like it or not
  • hierpe

Hej, jag hoppar in här. Har kört Dukan i två veckor knappt och gått ned 4 kg, har typ 18 kvar. Jag tycker den är jättelätt, särskilt nu när man får grönsaker varannan dag. Och så tilltalar filosofin mig med de två sista faserna så man stabiliserar vikten för alltid. Det är ju inte så svårt att gå ned men att stanna där är svårt. Jag har provat VV, Lhcf, gi, mm men Dukan och viktväktarna verkar vara det enda som funkar på min kropp. Så skönt att aldrig vara panikhungrig efter blodsockerfall.

• candi

Stötte på denna dietmetod för första gången idag (då är jag 41 år & jojo bantare.. Obestämd).
    En förskolärare på förskolan där mitt barn går, hon har alltid haft/har bylsiga tröjor & inte alls tänkt på hur hon ser ut el reflekterat att hon har blivit speciellt smalare i ansiktet förrän idag näe jag uppmärksammar hennes pinnar till ben!!

Jo men visst, berättade hon om denna mirakel metod enligt henne. Hon började i slutet på Januari i år & till dags datum gått ner 14 kg, vi snackar inte om någon som väger 100-120 kg utan tror hon låg runt 85 innan hon började.

Woow jag blev jätte nyfiken & ska absolut ge de en chans, men kan inte börja nu då jag skall utomlands om 1 mån - dels försöker jag kämpa på mitt lilla sätt... tjohoo 4½ kg på 7 veckor  Gråter (visst de är okey, men jämför man med 14 kg på nästan lika lång tid så undrar man) känns ändå tröstlöst när jag kämpar mer än jag gjort förr & de ger inte mer resultat! 

Ska syna dieten lite mer - hej då       

• Anonym
    candi skrev 2012-03-23 20:26:06 följande:
    Stötte på denna dietmetod för första gången idag (då är jag 41 år & jojo bantare.. Obestämd).
    En förskolärare på förskolan där mitt barn går, hon har alltid haft/har bylsiga tröjor & inte alls tänkt på hur hon ser ut el reflekterat att hon har blivit speciellt smalare i ansiktet förrän idag näe jag uppmärksammar hennes pinnar till ben!!

Jo men visst, berättade hon om denna mirakel metod enligt henne. Hon började i slutet på Januari i år & till dags datum gått ner 14 kg, vi snackar inte om någon som väger 100-120 kg utan tror hon låg runt 85 innan hon började.

Woow jag blev jätte nyfiken & ska absolut ge de en chans, men kan inte börja nu då jag skall utomlands om 1 mån - dels försöker jag kämpa på mitt lilla sätt... tjohoo 4½ kg på 7 veckor  Gråter (visst de är okey, men jämför man med 14 kg på nästan lika lång tid så undrar man) känns ändå tröstlöst när jag kämpar mer än jag gjort förr & de ger inte mer resultat! 

Ska syna dieten lite mer - hej då       
    Det är ju ändå om en månad, så visst kan du börja nu! Bara ta ett par attackdagar när du kommer hem och sen fortsätta!
    Jag har gått ner 9,8kg nu på exakt två månader med denna diet, helt underbart. 
  • candi
    Anonym skrev 2012-03-24 00:06:02 följande:
    Det är ju ändå om en månad, så visst kan du börja nu! Bara ta ett par attackdagar när du kommer hem och sen fortsätta!
    Jag har gått ner 9,8kg nu på exakt två månader med denna diet, helt underbart. 

Jahaa kan man!!??  Men då börjar jag imorgon ska jag tro. Ska läsa på lite mer bara!!
    Häftigt!

Grattis till din viktnergång. Går du varje dag i 30 min, el tränar du mer?

• Anonym
    candi skrev 2012-03-24 09:47:49 följande:
    Jahaa kan man!!??  Men då börjar jag imorgon ska jag tro. Ska läsa på lite mer bara!!
    Häftigt!

Grattis till din viktnergång. Går du varje dag i 30 min, el tränar du mer?
    Gör det! :)
    Tack! Nej jag går bara. Ibland 30 min, ibland 20 och faktiskt ibland inte alls. Jag är en latmask så det skriker om det :p Har promenerat två gånger de senaste två veckorna endast :o Men har ändå gått ner 2,4kg på den tiden, och har fuskat lite emellanåt också med bla alkohol... :p Hade säkert gått ner mer om jag skött mig exemplariskt, men jag är ändå nöjd som det är! :)
  • Stinky
    Anonym skrev 2012-02-26 15:19:12 följande:
    Dukandieten är OTROLIGT lätt och det enda som nånsin funkat för mig. Du har inte provat antar jag, eller gjort fel. Såna som är överviktiga, såna som jag, kommer aldrig att kunna räkna kalorier, det leder bara till frustration. 

Håller med dig!!! Inte svårt alls, och gott utan allt fett som man ska äta i andra dieter!

Själv har jag hållt på i 2 veckor och vågen visar -4 kg så det funkar!!!!

Testa (anonym), du kan ju inte mer än misslyckas och då kan du ju gå tillbaka till att räkna dina kalorier!!!

Ha det gott!   
  • Chefcarl

proteindieten.blogg.se

Jag är proffsmatlagare och har levt med Dukan i 2 år och håller min målvikt utan problem.
    På bloggen har jag dokumenterat hela viktresan med recept och bilder för varje dag
    Jag tror att det finns svar på de flesta frågor om Dukandieten på
    proteindiete.blogg.se  jag svarar gärna på fler frågor

Svar på tråden Dukan dieten??