Dukan dieten??
Någon som provat dukan-dieten? Hur funkade det för dig/er? Var fick ni mer information?
Jag är så himla trött på att se ut som jag gör och jag blir bara fetare och feta. Måste ner i vikt NU!
Någon som provat dukan-dieten? Hur funkade det för dig/er? Var fick ni mer information?
Jag är så himla trött på att se ut som jag gör och jag blir bara fetare och feta. Måste ner i vikt NU!
aa i fas 3 får man först räkna ut hur många dagar man ska äta
sedan delar man det i 2 och första halvan får man äta grovt bröd och även en dag i veckan vanlig mat (en måltid) andra halvan av fas 3 får man äta 2 mål i veckan. det är ju för att vänja in kroppen så den inte lägger på all vikt igen 
Jag tycker det låter så himla bra! Är sugen på att testa men vad säger kroppen om att ha gå från pulverdiet till lchf till dukan tro?!
Pojkmaffia: Jo jag vet, jag har varit frälst på dukan i över ett år :p Körde några mån förra året men avbröt pga graviditet och började min omstart i januari. :)
Happyhippo: Haha det är nog inga problem, själv gick jag från pulver till banandiet till lchf och sen dukan :p
Här kan man räkna ut hur många dagar man ska vara i resp fas: http://www.dukandiet.co.uk/en/350-subscribe.html
Och välkomna till forumet: http://dukan.forum24.se/dukan.html
Och facebook gruppen "Vi dukanare" :)
Här kan du hitta produkter till dukan dieten www.anmadiet.se
Dukandieten är inte lätt!! Du ska ta bort ALLT socker, dvs tom med det som kan finnas i kött, alltså helst slakta själv elller gå till en slaktare.
JAG tycker du ska börja räkna kalorier istället, då får du äta allt fast inte lika mycket naturligtvis.
Dukandieten är inte lätt!! Du ska ta bort ALLT socker, dvs tom med det som kan finnas i kött, alltså helst slakta själv elller gå till en slaktare.
JAG tycker du ska börja räkna kalorier istället, då får du äta allt fast inte lika mycket naturligtvis.
Och nej, man ska inte ta bort socker från kött ^^ Däremot ska man skära bort synligt fett.
Dukandieten är inte alls svår! jag har kört i flera veckor och tycker det är superenkelt!
jag kör på dukans egna bok han har gett ut och det står inget om att du ska få bort socker från köttet. du måste kollat någon konstig sida om det.
Hej, jag hoppar in här. Har kört Dukan i två veckor knappt och gått ned 4 kg, har typ 18 kvar. Jag tycker den är jättelätt, särskilt nu när man får grönsaker varannan dag. Och så tilltalar filosofin mig med de två sista faserna så man stabiliserar vikten för alltid. Det är ju inte så svårt att gå ned men att stanna där är svårt. Jag har provat VV, Lhcf, gi, mm men Dukan och viktväktarna verkar vara det enda som funkar på min kropp. Så skönt att aldrig vara panikhungrig efter blodsockerfall.
Stötte på denna dietmetod för första gången idag (då är jag 41 år & jojo bantare..
).
En förskolärare på förskolan där mitt barn går, hon har alltid haft/har bylsiga tröjor & inte alls tänkt på hur hon ser ut el reflekterat att hon har blivit speciellt smalare i ansiktet förrän idag näe jag uppmärksammar hennes pinnar till ben!!
Jo men visst, berättade hon om denna mirakel metod enligt henne. Hon började i slutet på Januari i år & till dags datum gått ner 14 kg, vi snackar inte om någon som väger 100-120 kg utan tror hon låg runt 85 innan hon började.
Woow jag blev jätte nyfiken & ska absolut ge de en chans, men kan inte börja nu då jag skall utomlands om 1 mån - dels försöker jag kämpa på mitt lilla sätt... tjohoo 4½ kg på 7 veckor
(visst de är okey, men jämför man med 14 kg på nästan lika lång tid så undrar man) känns ändå tröstlöst när jag kämpar mer än jag gjort förr & de ger inte mer resultat!
Ska syna dieten lite mer - hej då
).
(visst de är okey, men jämför man med 14 kg på nästan lika lång tid så undrar man) känns ändå tröstlöst när jag kämpar mer än jag gjort förr & de ger inte mer resultat! proteindieten.blogg.se
Jag är proffsmatlagare och har levt med Dukan i 2 år och håller min målvikt utan problem.
På bloggen har jag dokumenterat hela viktresan med recept och bilder för varje dag
Jag tror att det finns svar på de flesta frågor om Dukandieten på
proteindiete.blogg.se jag svarar gärna på fler frågor