venlafaxin dosering :-S
Jag undrar hur andras erfarenheter av att trappa upp dosen ser ut, om man kan få lite råd .
Jag äter 75 mg venlafaxin och har gjort i sex dagar, sju ungefär.. pratade med läkaren igår i telefonen, han säger till mig att om jag vill, så får jag höja dosen till 150 mg när jag vill, men helst, för min egen skull och för att slippa hemska biverkningar , så borde jag vänta i två veckor till, innan jag höjer, sa han.
Grejen är den att jag känner mig såå nedstämd, ledsen, orolig. Mår inte bra.
Har bytt från sertralin 100 mg och långsamt trappat ut den, och nyss då så började jag på 75 mg venlafaxin istället. vill itne må såhär... vet inte om jag orkar vänta i två vecko till innan jag höjer hur har ni andra gjort ???
får man hemska biverkningar från 75 mg venlafaxin till 150 mg ??
enligt läkaren så tyckte han inte det var det minsta konstigt att jag kände mig nedstämd nu och inte mådde så bra med tanke på att 75 mg venlafaxin är en betydligt låg dos sa han själv.
Och att jag som sagt får höja när jag själv vill men han rekomenderade två veckor, jag känner nästan att jag inte orkar gå upp på morgonen så jag vet inte hur jag ska stå ut i två veckor....
hur hade ni gjort ?? vad kan hända om jag börjar på 150 mg om kanske fem dagar ???
hjälp
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-18 10:17
har gjort som många av er här har skrivit nu. höjt till 150 mg, och jag mår inte alls dåligt, lite huvudvärk när jag går upp på morgonen bara, jag mår jätte bra, jag som blivit så skrämd av venlafaxin bivekningar. Känner ingenting =) har nu ätit 150 mg i tre dagar. PÅ TOPP =)