Extrem mensblödning efter provera (äckelvarning)
Jag har nyss ätit provera för att kicka igång mensen och tar idag min första pergotimetablett. Mitt problem är att jag har så extremt riklig mens att jag undrar om det verkligen kan vara normalt?? Jag har knappt vågat gå till jobbet av rädsla för att blöda igenom kläderna eller kladda på stolar. Jag kör med dubbla trosor och helsvarta kläder... På två timmar blöder jag igenom en tampong (OB+) och fyller hela (natt-)bindan. Varje gång jag ska gå på toaletten måste jag hålla mig över toastolen när jag drar ner trosorna för det droppar hela tiden. I morse när jag vaknade hann jag bara gå 10 steg innan forsen kom, lagom tills jag mötte min 4-åriga dotter. Där står jag med mörkröda blodsträngar ner längs båda benen, 4-5 stooora bloddroppar/-pölar på golvet och hojtar till sambon att han måste komma med en handduk eller nåt. Inte så kul att förklara för dottern vad som är på gång, hon blev ju rädd...
ska det vara så här?? Eller har jag nån form av tidigt missfall? Jag har iofs väldigt sällan mens i vanliga fall, några gånger per år bara, men nån jävla måtta får det väl ändå vara...