• lightlightlight

Ni som har tråkiga minnen från familjehem!

Hej igen!

Finns det någon vuxen här som har bott på familjehem som barn?

Jag undrar hur ett "barn" tänker när den får bo på familjehem och kanske ändå har regelbunden kontakt med sina biologiska föräldrar.
    Hur mycket VÅGAR ett barn säga till sina bion om förhållanden i familjehemmet.
    Kan barnet "skrämmas" till tystnad.tex? Hoppas ni förstår hur jag menar. 

• Svar på tråden Ni som har tråkiga minnen från familjehem!
  • Anonym

Hoppas det finns dom som svarar, behöver faktiskt inte ens vara vuxna egentligen finns många här på FL som har erfarenhet och är under 18 år! 

• lightlightlight
    Anonym skrev 2011-05-13 10:10:00 följande:
    Hoppas det finns dom som svarar, behöver faktiskt inte ens vara vuxna egentligen finns många här på FL som har erfarenhet och är under 18 år! 
    Ok jag väntar snällt på svar. 
  • Anonym
    lightlightlight skrev 2011-05-13 10:11:12 följande:
    Ok jag väntar snällt på svar. 
    Ska bli intressant att följa tråden:)
    Blir nog en hel del inlägg som vanligt i just detta ämne!
    Tyvärr så det oftast 2 läger.... "Dom placerade barnen" mot "Familjehemmn" och så har vi alla bio föräldrar däremellan!
  • lightlightlight
    Anonym skrev 2011-05-13 10:13:56 följande:
    Ska bli intressant att följa tråden:)
    Blir nog en hel del inlägg som vanligt i just detta ämne!
    Tyvärr så det oftast 2 läger.... "Dom placerade barnen" mot "Familjehemmn" och så har vi alla bio föräldrar däremellan!
    Ja eller hur...två läger. Min fråga gäller ju TRÅKIGA erfarenheter. Dom som har haft det bra behöver ju inte bry sig om denna tråd. Jag vill lyssna på dom som har hamnat på mindre bra familjehem.

Hur dom tänkte...hur mkt vågade dom berätta till soc eller bio föräldrar vid umgängen.

• Pepparfrun

Tror du ens att det finns de som har bra erfarenheter av familjehem?

• Anonym

Skriver inte för egen del utan för en ung tjej i min närhet. I hennes fall är familjehemmet det minst onda valet av två ting. Hon är verkligen inte en del i familjen i familjehemmet men hon skulle aldrig våga berätta för soc hur hon känner det och hur de aldrig ger henne något. Hon får tak över huvudet och mat på bordet, thats it. Skulle hon berätta är hon rädd att familjehemmet inte vill ha kvar henne och att det skulle bli värre.

• Anonym
    Pepparfrun skrev 2011-05-13 10:23:16 följande:
    Det hoppas jag verkligen att det finns, jag vet att det finns men jag vet också att det finns många och åter många barn som fdaktiskt haft det skit jobbigt i sina familjehem av en eller annan anledning!
  • lightlightlight
    Pepparfrun skrev 2011-05-13 10:23:16 följande:
    Om du läser andra trådar så finns det många familjehem som påstår sig vara bra. Jag påstår INGENTING.
  • Pepparfrun
    lightlightlight skrev 2011-05-13 10:27:27 följande:
    Om du läser andra trådar så finns det många familjehem som påstår sig vara bra. Jag påstår INGENTING.
    Jag undrade, tror du att det finns barn som har trivts på sitt familjehem? Som har tyckt att det var ett bra ställe?
  • Pepparfrun
    Anonym skrev 2011-05-13 10:27:03 följande:
    Det hoppas jag verkligen att det finns, jag vet att det finns men jag vet också att det finns många och åter många barn som fdaktiskt haft det skit jobbigt i sina familjehem av en eller annan anledning!
    Och även många och många barn som har haft det jobbigt i sin riktiga familj också.
Svar på tråden Ni som har tråkiga minnen från familjehem!