Inlägg från: trollkarl |Visa alla inlägg
  • trollkarl

kan man få ADHD av....? ( sant,falskt,osäkert )

Love family skrev 2011-05-14 13:34:57 följande:
    ja, jag vill inte ställa till det....jag kan ha uttryckt mig klumpigt och otydligt. Jag menar ju inte att JAG vet att detta stämmer, utan bara går utifrån det jag läst och vad forskningen skrev om påståendena och det har jag fakta på. Det jag lär mig och vad lärarna osv berättar tar jag ju bara till mig och pluggar och lyssnar på, för att klara tentor och min utbildning. Men om ett år kanske så ser det annorlunda ut. Du vet...en tid gav ju allt cancer tex :)
    jag håller med IXI, men jag skäller inte på dig. det är olyckligt formulerat i quizet.
    det är en bra tråd, men den tar sig uttryck åt fel håll tyvärr.
    jag har själv en ADHD diagnos, så jag vet inifrån så att säga hur det är, även vad forskningen säger =)
  • trollkarl
    Love family skrev 2011-05-14 13:57:18 följande:
    Har också adhd diagnos, så jag vet hur olika det kan vara och se ut. medicnerar du?
    Jag är inte utåt agerande exempelvis som många kopplar ihop med adhd.
    det är inte ADD då? ja jag medicinerar med concerta.
  • trollkarl
    Love family skrev 2011-05-14 14:03:43 följande:
    nej det är adhd. Jag tar concerta med 72 mg morgon och 18 mg vid 13, ska höja en aning snart troligtvis. Jag har fått hjälpmedel en handi phone och allt har blivit bättre och studierna går bättre. provade med ritalin men det funkade inte och inte dom 2 ihop heller. 
    dom har olika verkningsgrad, så det är inte helt konstigt.
    tänkte på ADD då "H" står för hyper. men men =) du vet bäst.
    det är ett område som få folk förstår, mycket fördomar...
Svar på tråden kan man få ADHD av....? ( sant,falskt,osäkert )