Du måste logga in för att svara i en tråd.

• MikkisPikkis

Överraska sambo. Tips??

Killen har vart borta ett tag och kmr hem nu på söndag runt 16, jag hade tänkt laga massa god mat och efterrätt etc men har fullt upp med barnen och tror inte jag hinner det. Ngn som har tips på ngn överraskning lr ngt annat lätt recept....

• Svar på tråden Överraska sambo. Tips??
  • Danbala

Ha vanlig massageolja redo, och en schyst badbomb. Ge honom lite lätt massage (det behöver ju inte vara avancerat eller hålla på länge - avslappningsfaktorn är ändå hög) och bada ihop sedan för att skölja bort oljan. Jag vet inte hur svårt _det_ är att få till när man ha barn, men vill man så går det kanske.

• MikkisPikkis

Ja, jo... kanske hade tänkt mig ngt annat. Haha vi har typ aldriiig badat ihop. Bara knöligt att trängas inne i badkaret hehe,,,

Men var ett bra tips annars. Men ja, tänkt mig ngt annat men vet ej vad--

• Danbala

Sitter man mittemot varandra brukar det kunna gå. Man måste ju inte göra något sex-relaterat av det, bara mysa och slappa ihop.

• MikkisPikkis

ja, jo det är ju sant. haha, ngt sex existerar inte här ändå haha

• Beloved

Köp mat ifrån någon restaurnag du vet han tycker om maten ifrån. Det är gott, enkelt och du slipper tänka på att laga den och all disk som blir utan kan ägna dig helt åt honom och framför allt vara en mindre stressad "fru" när han kommer hem.

• JcJ

du kan ju ha lite ljus tända lite varstans...köp hem nåt gott o mys hela familjen, när barnen lagt sig så kan ni ju sätta på mysig musiko ta ett bad eller en dusch, lite massage e aldrig fel. köp en blomma........

• JcJ

gör lite scones me te....barnen kan vara med o baka...

• MikkisPikkis

köpa hem mat låter ju kanon... synd att jag ej har bil hemma... så det går ej...

hm... ska se vad jag hittar på...

• evilash

som kille vet jag vad jag skulle vilja ha direkt innanför dörren... :)
    varför strula till det med en massa mat o grejjor?
    makaroner o korv går bra.

• MikkisPikkis
    haha! , Evilash... Sånt existerar knappt här hemma för tillfället... Så därför vill jag krångla till det med massa mat och grejer...
    och
    Nja, är ju inte så kul att äta makaroner och korv... Hm...
    fasiken vilken dålig fantasi jag har. Ehm... ska se om jag kommer på ngt...
  • evilash

men prova med makaroner o en "present" i hallen istället... kanske blir värsta hiten :D

• Snart kanske

vad tror du själv att han skulle vilja ha? Något som är hans specialitet eller favorit?
    Som Evilash var inne på (tror jag) det behöver inte alltid vara så märkvärdigt, det är faktiskt tanken som räknas...

• MikkisPikkis

haha Jo, men det skulle jag kunna göra men barnen är ju hemma... 2½ år & 6 månader så det går ju lixom inte...

Kan ju inte få barnvakt heller samt att tjejen saknar pappa så...

• MikkisPikkis

Ja, det är ju så. Han älskar ju god mat över allt annat därför tänkte jag det först men har lixom inget bra recept som går ngrlunda fort. Har ju 2 små vildingar hemma...

Vet liksom inte vad jag ska hitta på annars...

Vi umgås såå lite och ses så det känns verkligen som jag vill och behöver göra ngt som han verkligenblir lycklig över men vaaad??*suck*

hm, hm...

• evilash

tryck ner honom i soffan o ge han en pizza. det skulle funka för mig iaf.

• MikkisPikkis

hihi! nja... vet inte evilash om han skulle "bry sig" särskilt mkt då haha...

iaf. han älskar räkor kom jag på men DOCK färska... finns det att köpa nu? Näe... tror inte det... hepp...

• MikkisPikkis

Ngn mer som har ngt litet tips?

Kanske ngt LÄTT recept... (dock inte tacos... )

• halstabletten

Helstekt filé är gott och lätt att göra, till det så kan du borsta potatis och skiva den, steka på och lägga i ugnen med lite olja, salt och basilika. Mmmm.

Till efterrätt kan ni käka glass och hemlagad kolasås. Jättegott!

Svar på tråden Överraska sambo. Tips??