Behöver några tips...
Jag är en lycklig 2-barnsmamma på 32 år och gift med den mest fantastiska, underbara och mest älskvärda maken man kan tänka sig!
Vi hade svårt att bli gravida och jag har även haft 2 missfall vilket har gjort att vi genom åren haft en hel del sex "på beställning" vid ägglossning. Ska jag vara helt ärlig så känns det i alla fall som att vi de senaste 3-4 åren till 90% har haft "ägglossningssex", vilket är både tråkigt och tvingande. Nu, efter andra förlossningen känner jag att jag måste få tillbaka min totalt borttappade sexlust igen. Till varje pris!! Jag känner mig för tillfället ful, fet, får knappt sova, blir störd på natten av barnen, har ont i underlivet och brösten läcker... Inga bra förutsättningar, men kan man arbeta bort några av faktorerna så tror jag att jag kan hitta tillbaka till mig själv igen! För 5 år sedan, när jag gifte mig, var jag en kalaspingla! Jag har nu börjat träna och fixa till mig igen vilket är ett steg i rätt riktning! Hur gör man för att få tillbaka lusten annars??
Vi är även båda nöjda med två barn och jag vill INTE bli gravid igen, m a o måste jag snarast bestämma mig för något preventivmedel som är säkert och INTE minskar lusten som biverkan. Funderar på kondom eftersom jag då även slipper mödan med att gå och duscha efter sexet (vill helst det, an inte sova kladdig!!) och det tror jag också skulle underlätta! Vet dock inte om det är makens förstahandsval, om jag ska vara ärlig... Vilket p-medel rekommenderar du?? Har kopparspiral minskad sexlust som biverkan?