springmaskshelvete som aldrig går bort, behöver råd och hjälp!
Ja nu är vi här igen...
vår största tjej fick springmask i slutet på februari första gången. Tog vanquin precis som man ska hela familjen, städade som galningar i två veckor och sen tog vi andra dosen. Allt var frid o fröjd fram tills för 3v sen när vi fick maskjävlarna igen, denna gång på barn nummer två i ordningen. Tog vanquin igen och städade återgien ihj'l oss. Efter en vecka upptäckte vi maskar igen på samma barn men även på vårt lilla yngsta barn. Fick då vermox utskrivet och så gjorde vi samma visa igen. Bäddat rent varje dag, städat hela huset varje dag, bytt alla handdukar varje dag och varit extremt noga med hygienen dagarna i enda. Nu ikväll, en vecka efter vermox-dosen så hittade jag maskar på barn nummer två igen. Det är egentligen en hel vecka kvar tills vi ska ta nästa dos.
jag ger upp, hur fan ska vi bli av med detta??
Vi har tre barn, jag är föräldraledig men jag har fan inte en chans att kunna städa så här i två veckor till medan maken är på jobbet. Jag kommer bränna ut mig totalt, jag har ju barnen hemma i princip hela tiden iom att dom bara får gå 15h/v på förskolan.
Hjälp och råd någon????