• underverket 06

Vad har ditt barn på 2- 3 år för sandaler?

Min son är 2. 5 o förra sommaren hade han Kavat sandaler. Var nöjda med de, men de kändes lite varma. Nu i år har jag köpt Vikings stända sandaler. De har stängd tå, men är ändå luftiga vid bakkappan o så. Kavats är ju nästan helt stängda. Vill ha stängd tå, för jag tror sonen lätt snubblar o skapar sig med öppen tå. Han är ju ändå bara 2,5. Vad har ni köpt för sandal till ert barn i samma ålder? Jag köper helst sandaler som andas, är stablila o har gummisula. Betalar hellre lite mer för att få en sandal med kvalitet än köper en billig sandal.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-14 09:01
    Tror ni 1,3 cm räcker? Förra sommaren var sandalen 1,7 cm för stor när vi köpten den i början av maj, men då var sonen 1,5 o hand fötter växte 2,5 mm per månad under sommaren, så i efterhand var det ju tur att han hade så mycket växtmån, Nu tror jag inte hans fötter lika mycket vid 2,5. En str större skulle vara 1,9 cm för stora o Kavats sandaler 1,7 cm för stora o det kändes för stort.

• Svar på tråden Vad har ditt barn på 2- 3 år för sandaler?
  • Jessa med 3

Vi kör med Kavat-sandaler, för att de är i skinn och för att de har stängd tå. När det är riktigt varmt springer barnen mest barfota!

• Suri

Har köpt Kavat. Vill ha skinn. Sedan har sonen väldigt tjocka fötter så det har inte varit många modeller att välja på. Denna Kavatmodell är ganska luftig ändå. Har nog kollat på och provat alla sandaler i hela stan, stackars unge ;)

• Zezana

Pax kör jag till sonen som är 2½.. Med öppen tå, påminner om dom på bilden som kh1 länkade till..

• underverket 06

Alexi: Den såg ju bra ut också. Tror ändå det blir Vikings som vi redan köpt. Den sitter ändå bra, fast den var ju ganska dyr (450), men Viking o Kavat är ju inte billiga.

Hoppas allt är bra med er förresten. (känner Alexi sedan en annan tråd).

• Alexi
    underverket 06 skrev 2011-05-14 08:58:34 följande:
    Alexi: Den såg ju bra ut också. Tror ändå det blir Vikings som vi redan köpt. Den sitter ändå bra, fast den var ju ganska dyr (450), men Viking o Kavat är ju inte billiga.

Hoppas allt är bra med er förresten. (känner Alexi sedan en annan tråd).
    Tack, bara fint med oss!

angående det där med storlek så har vi valt, pga att dottern snubblar så pass mycket som jag skrev då hon älskar att springa, köpt skor i storlek som passar nu och inte säkert för hela sommaren. Så sandalerna tror jag är 15,2 och hennes fötter är ca 14 cm. Gympaskor hade vi köpt 1,5 cm större men har nu köpt en storlek mindre också, för att ha skor som sitter på så bra som möjligt nu. Så får vi om det behövs köpa nya i juli/augusti.
Svar på tråden Vad har ditt barn på 2- 3 år för sandaler?