Inlägg från: grind |Visa alla inlägg
  • grind

Din nya granne är en pedofil, hur reagerar du?

Varför skulle man acceptera någon som har förgripit sig på barn bara för att han kommit ut ur fängelse?

Straffen för den här typen av brott är ett skämt. De borde sitta på livstid.

Att samhället väler att släppa ut dessa farliga människor efter några år påverkar inte min inställning till denna alls. En pedofil är och förblir ett svin och ska behandlas därefter!

• grind
    Den allsmäktige skrev 2011-05-14 10:08:53 följande:
    Men vänta här nu. Pedofiler döms väl till vård inom rättspsykiatrin? Och man kan kastrera dem medicinskt så om han släppts från psykiatrin så klassar de honom som rehabiliterad. Inga problem alltså.
    Det är synd om pedofiler. De flesta som är det har själva blivit utsatta för övergrepp, och dem vill ni flytta ifrån eller rent ut sagt stöta ut ur samhället. För det kommer få någon att må bättre, eller hur?
    Det är synd om de som är sexuellt attraherade av barn men som väljer att inte agera efter dessa känslor, ja. De av dem som väljer att förgripa sig på barn är det inte synd om någonstans. De ska straffas så mycket det bara går.
  • grind
    Pemmel skrev 2011-05-14 14:10:50 följande:
    Han får säkert betala priset för det han gjort även om jag väljer att tiga om det. Om han avtjänat sitt straff och vill fungera normalt i samhället tänker inte jag vara den som hindrar.
    Pedofili går inte att bota.
  • grind
    Dorian Ertymexx skrev 2011-05-14 15:53:17 följande:
    Har han dömts har han dömts. Då ska saken vara ur världen. 
    Det kan du ju tycka. Men för den som har barn som ska möta denne man på gatorna varje dag är det mindre roligt.
  • grind
    Dorian Ertymexx skrev 2011-05-14 15:57:03 följande:
    Varför det? Det är en falsk fara liksom. Det är litet som att vara rädd för bilen i garaget medan man går över gatan.
    Har du några belägg för det för det är allmänt känt att pedofili mer eller mindre är obotligt.

Att det finns andra faror innebär inte att man behöver utsätta barnet för fler än nödvändigt. 
  • grind
    Plutteli skrev 2011-05-17 00:58:14 följande:
    Så du tror att alla heterosexuella vuxna ser på porr regelbundet?
    Läste du inte vad han/hon skrev?

"Av samma anledning som heterosexuella vuxna någon gång kollar porrfil,bilder eller har sex"

Det är också som Nikkili säger. Alla män har kollat på poll regelbundet eller gör det nu. De som inte har gjort det är så få att de inte finns någon anledning att nämna dem i sammanhanget.

• grind
    Här och nu skrev 2011-05-17 07:14:08 följande:
    Skillnaden är att det är olagligt att inneha barnporr.
    Nu diskuterade vi porr, inte barnporr. 
  • grind

Jag skulle se till att han flyttade.

Svar på tråden Din nya granne är en pedofil, hur reagerar du?