Inlägg från: WhiteAngels |Visa alla inlägg
  • WhiteAngels

Vaxpropp,tips?

Sitter i båda öronen,revaxör hjälper inte .Hör noll.Lite jobbigt med tre barn.Annars får jag ju vara halvdöv  till måndag då VC ÖPPNAR.

• Svar på tråden Vaxpropp,tips?
  • WhiteAngels
    a mor skrev 2011-05-14 13:08:20 följande:
    Revaxör bör följas av spolning annars har det en tendens att bli ännu mer stopp. Du kan köpa en gummimoj på apoteket och göra det alldeles själv. Spola med ljummet vatten.
    Det är den jag använt,men jag tror att vaxproppen är mer fast i ena örat
  • WhiteAngels
    VirrigaVerna skrev 2011-05-14 12:58:59 följande:
    Skölj med vatten om och om igen. Till slut lär det släppa
    Har testat revaxör 2ggr nu,samt sköljt.händer inte mycket mer än att det känns som om vaxet svullnar
  • WhiteAngels

Släppte i ena örat precis,men andra har jag haft vaxpropp i länge men lärt mig att leva med den.Men den vill inte lossna med revaxör

• WhiteAngels
    VirrigaVerna skrev 2011-05-14 12:58:59 följande:
    Skölj med vatten om och om igen. Till slut lär det släppa
    Har försökt mend et funkar inte.jag tror det sväller istället
  • WhiteAngels
    Nyfiken gul skrev 2011-05-14 13:45:08 följande:
    är man och pillar för mycket i örat kan det bildas mer vax = det blir som cement i örat.

och det är hörselgången som blir irriterad och svullnar igen och gör att vaxet sitter hårt fast.

Bäst är om du får ordentligt spola öronen hos en läkare, dom kan även med hjälp av långa pincetter plocka ut hårda bitar som inte kan sköljas ut.
    Här spolar dom inte utan suger.Har redan gjort det en gång hos vc.men jag har pillat enbart i dag eftersom det andra med proppa igen
  • WhiteAngels
    josefin1234 skrev 2011-05-14 13:12:36 följande:
    trodde jag hade vax propp i örat va nåt annat. va helt döv typ i 3  dagar. det va lock för öronen som jag fick av pollen allergi så testa med näs spray.
    Har ingen allergi,baar misstänkt som kom för några dagar sen med snuvig näsa.i morse/förmiddags rann ena ögat okontrollerat,nu är där inget alls.
  • WhiteAngels
    chrissepisse skrev 2011-05-14 23:28:12 följande:
    Men allvarligt, inte är en vaxpropp något som man ska söka aktuvård för?
    För att?
  • WhiteAngels

Om man levt med vacpropp i flera månader om inte år ,revaxör inte hjälper så måste man söka läkare

Svar på tråden Vaxpropp,tips?