Inlägg från: Rogas81 |Visa alla inlägg
  • Rogas81

Vaxpropp,tips?

Det här är en gammal tråd, men jag ville bara dela med mig för att jag förstår hur påfrestande det är att ha vaxpropp, och inte höra någonting i ena örat i praktiken. Jag gjorde så här: jag köpte Revaxör, la mig på sidan med det igenproppade örat uppåt, hade i det maximala antalet droppar (dvs. 20) och täppte till örat med lite bomull som jag fuktat med revaxör. Sedan låg i jag i den ställningen i ca 40 minuter. Man kan vrida huvudet åt olika håll för att vätskan ska komma åt vaxet och börja verka. Man känner när det börjar verka, det susar och det hörs hur någonting liksom lossnar...långtsamt. Men låt det verka över natten! Det är mycket viktigt! Jag fick upprepa den här proceduren 3 gånger, dvs. i tre nätter, tills jag slutligen lyckades få ut vaxproppen på morgonen. Då gjorde jag på följande vis: jag ställde mig i badkaret med det igenproppade örat mot golvet, och sedan riktade jag duschmunstycket mot örat och spolade med ganska hårt tryck (och ganska varmt vatten) i säkert 5-10 minuter. Efter det använde jag den där "pumpen" som man får tillsammans med revaxören, och stack in den en bit i örat...sedan tryckte jag.Och varje gång jag tryckte tömde jag hela pumpen, dvs. inga korta tryck utan in med hela innehållet! Proppen måste lossna, därför krävs det högt vattentryck! Efter 2-3 gånge fick jag tillbaka hörseln...så jag hämtade en tops och petade försiktigt ut en stor äcklig bit vax...jag blev lätt illamående men nu hör jag som aldrig förut :) Som sagt: var envis! Mycket vatten, mycket revaxör, högt vattentryck (inte FÖR högt förstås) och det KOMMER att komma ut!

Svar på tråden Vaxpropp,tips?