• scrapparlotta

kläder på julafton??

Vad ska ni ha för kläder på era små tjejer på julafton?? Egentligen skulle jag vilja ha en liten klänning på Tindra, men det blir aldrig använd sen, så är jag tråkig om jag köper fina byxor och en fin tröja till henne att ha på sig på julafton?? Vad tycker ni?? Hon är nu lite över 1 år, och jag tycker det är jättegulligt när dom har klänningar, men tycker samtidigt att det är ett obekvämt och opraktiskt plagg. Blir inte använt här.

• Svar på tråden kläder på julafton??
  • Anne M

Vår dotter ska ha en röd topp med glitter hjärtan på, samt ett par svarta byxor.

• bisou

Min dotter ska ha en liten outfit som vi fått från usa med en jättestor julgran fastsydd på framsidan. Med julgranskulor och lite annat på. Hur kul och söt som helst! Måste passa på och använda den, för den lär inte passa vid så många andra tillfällen under året.

• gumman 00

Elsa ska ha klänning. Har inte köpt någon ännu men hon har ofta klänning. Och har massor så vi kanske tar den hon hade på 1-årsdagen. För den är så fin

• SaraLisa

Ella ska ha en urfin klänning som hon har haft vid ett annat tillfälle. Den var dyr men fin som tusan. Jag köper aldrig dyra saker till henne så jag är så himla nöjd att jag köpte den här klänningen!

Sara

• mooogn

Hade jag haft en liten tjej att klä upp till julafton hade jag satsat på en liten söt klänning. Kostar inte så mycket (beror ju iofs på vad man jämför med) på KappAhl *S* Går väl alltid att sälja begagnad eller skänka bort sedan

• Krodan

Röd klänning med hjärtan på

• Sacha42

Jag ska ha klänning på min snutta , min syster ska ha lika klänningar på sina tjejer så kusinerna kommer bli sååå söta

• Emmec

jag skulle nog slå till på en klänning till julafton, bra tillfälle att vara festligt klädd även om man inte använder klänning i vanliga fall.
    behöver ju inte kosta så mycket och det är ju kul med nya finkläder till jul ändå. :)

• mommy4you

Vår dotter sks ha en tomtedräkt på sig som hon har fått av sin morfar.

• Micaela

Jag vet inte än. Ska nog handla på nästa lön tror jag, dagen innan julafton.
    Förra året hade hon tomtedress och luva, då var hon bara 8 dagar. Otroligt söt så klart! *ler*

• scrapparlotta

Ja det låter ju som dom flesta med små töser här ska ha klänning på dom. Och det är ju jättesött, tycker jag med. Så det får väl kanske bli det, känns så onödigt bara att köpa nåt som man nästan vet aldrig mer blir använt, men å andra sidan är det ju bara jul en gång om året.......................

• mooogn

TS, jag förstår precis vad du menar! Till sambons 6-åring stod jag i valet och kvalet att köpa en söt tomteklänning eller kläder hon kan ha vid andra tillfällen. Det blev glittrig top och röd kjol... Topen har hon faktiskt redan hunnit använda en gång (ja, förutom till julkortsfotograferingen *s*)

• Pyssilullan

men det blit ju nyåt, julgransplundring, ngt mer kalas kanske.
    min dotter ska ha röd kjol o vit blus

• Emma mamman

Men hon kan väl använda klänningen fler gånger, så känns det inte onödigt. Mina döttrar har ofta klänning o kjol på sig, tycker det inte alls är opraktiskt.

• Lotta D

han ska ha en liten tomtedräkt!!

• Böckling

Min lilla ska ha en klänning, som hon redan använt på ett dop. Kommer få ha den när hon fyller år nästa vecka också. Hon brukar ofta ha klänning på sig. Tycker det är så fint och lika praktiskt som att ha byxor.

Svar på tråden kläder på julafton??