Inlägg från: Madicken och Lisabeth |Visa alla inlägg
  • Madicken och Lisabeth

    Ni som kör minibuss...

    Ni som kör minibuss, vilken bilmodell kör ni och är ni nöjda med den? Hur många får plats och hur är bagageutrymmet? Andra för och nackdelar?

  • Svar på tråden Ni som kör minibuss...
  • Madicken och Lisabeth

    Den har vi inte tittat på ännu. Vad är dina erfarenheter av denna. Alla tips och råd mottages tacksamt.

    (Vi kommer ha två barn på bälteskuddar och tre bakåtvända bilbarnstolar)

  • Madicken och Lisabeth

    Nu måste jag kasta mig in med en fråga, vi tittade på en Renault trafic idag, jag upplevde att det var så ont om utrymme mellan stolsraderna att vi inte skulle få plats med bilbarnstolarna på den bakre raden. Då menar jag inte att ungarna hade fått ont om plats vid fötterna utan det såg helt enkelt omöjligt ut att med stödpinnar och allt vad bakåtvända stolar har, trycka in dem där på sin plats.

    Hur har ni de  bakåtvända bilstolarna placerade?

  • Madicken och Lisabeth

    Vi kommer bli sju i familjen. Jag, min man, en femåring, en fyraåring, en tvååring och så väntar vi tvillingar. (Skulle bara avrunda med en liten fyra....det blev två...kan hända vem som helst) Så tre bakåtvända bil barnstolar och två bälteskuddar, en vagn och några matkassar behöver få plats helst utan takbox...

  • Madicken och Lisabeth

    Hej kära vänner, nu har jag hittat bilden till oss.

    Trafficen, Vivaron och Mercerdesen i all ära men bilen heter Hyundai H1 kombi 8. Den har allt jag behöver, förarsäte och passagerarsäte fram, två stolsrader med tre rejäla platser i varje rad där bakom, andra raden går att reglera i golvet framåt eller bakåt. Stort bagageutrymme ca 1 kubik  (851 l) och parkeringssensorer bak.

    Nypris ligger den på 300 000 och då kändes det faktiskt som att man fick mycket för pengarna. Vi kör bara ca 1000 mil om året men likväl behöver vi ju en bil som alla får plats i. Skatten är dyrare för det är en disel men å andra sidan går det på ett ut då bränslet är billigare än bensinen.

    Här är en länk så ni kan kolla på den.

    http://www.hyundai.se/2010/h1kombi.shtml

    Vi var och tittade på den irl i helgen och jag kände med en gång att det här är bilen för oss. Nu skall vi kolla en bagagnad också men snart är vi i hamn, skönt, sen är det bara bilstolar och barnvagn till tvillingarna kvar. Tack för all hjälp jag har fått på vägen

Svar på tråden Ni som kör minibuss...